Horecava breidt in 2017 uit met extra hal ‘Levensmiddelen’; beleving staat centraal

Beurzen - De komende editie van horecavakbeurs Horecava 2017 wordt flink groter dan voorgaande uitvoeringen. Producenten en leveranciers binnen het segment ‘Levensmiddelen’ krijgen een eigen hal en het aanbod wordt uitgebreid met de lokale- en wereldkeuken. Beleving staat daarbij centraal. Dat heeft de beursorganisatie dinsdag bekend gemaakt. “Twee jaar geleden zijn we de beurs strakker gaan indelen”, licht beursmanager Luuk Scholte toe. “De gesegmenteerde halindeling vergroot de vindbaarheid voor onze bezoekers...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Frans Keurentjes nieuwe voorzitter coöperatiebestuur FrieslandCampina

Benoeming - Frans Keurentjes is door het bestuur van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A. gekozen als nieuwe voorzitter van het bestuur. Keurentjes volgt per 20 december 2016 Piet Boer op, die statutair aftredend en niet herbenoembaar is. Keurentjes is per gelijke datum benoemd tot voorzitter van de raad van commissarissen van Koninklijke FrieslandCampina N.V. Keurentjes is sinds december 2006 lid van het bestuur en de raad van commissarissen van FrieslandCampina (en rechtsvoorgangers)....

Lees bericht

{if '2' == '3'}

La Place ook instore in supermarkten

Retail – Jumbo is voornemens om La Place-vestigingen te openen in supermarkten. Bovendien heeft de supermarktketen de ambitie om in iedere provincie een foodmarkt te openen. Dit zegt directeur Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten. Hij heeft voor zijn keten een vijfjarenplan uitgewerkt waarin diverse mikpunten worden geformuleerd. In de plannen komen ook overnames voor, maar welke keten dat is weet hij nog niet. “En eerlijk gezegd maakt mij dat ook...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Explosieve stijging aantal bierbrouwerijen in Nederland

Industrie – Een biertje brouwen is mateloos populair in Nederland. Alleen al dit jaar verwelkomde Nederland 38 brouwers. Nederland telt daarmee nu 422 bierbrouwerijen, een record. Dat blijkt uit gegevens van Cambrinus, een vaksite die het aantal bierbrouwerijen in Nederland bijhoudt. De opkomst van het aantal bierbrouwerijen heeft vooral te maken met het feit dat bierdrinkers steeds vaker een bijzonder biertje drinken in plaats van een gewoon pilsje. Zogenoemde microbrouwers spelen daarop handig...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Wakker Dier start op metrostations campagne tegen ‘plofkip’ KFC

Fastfood - Wakker Dier is maandag een campagne gestart tegen restaurantketen KFC vanwege hun ‘Real Deals met 100% real chicken’. Vanaf maandag waarschuwt Wakker Dier op metrostations in Rotterdam en Amsterdam consumenten voor het dierenleed achter de KFC-bekers die, zo stelt de dierenwelzijnsorganisatie, ‘vol zitten met paneerde plofkip’ en worden verkocht ‘voor schandalig lage prijzen’. De fastfoodketen gaf eerder aan zich niet in de term ‘plofkip’ te herkennen omdat hun kip...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Barbecue steeds meer culinair; helft barbecuet vaker dan vijf keer per jaar

Leisure - Barbecuen wordt in Nederland steeds meer culinair. Bijna de helft van de consumenten gebruikt de barbecue om volwaardig en uitgebreid mee te koken waarbij mensen tot 30 jaar de grootste barbecuefanaten zijn. Dit valt te lezen in de BBQ Barometer dat door PanelWizard Direct werd uitgevoerd in opdracht van sauzenfabrikant Heinz. Gemiddeld stookt 42 procent van de Nederlanders vaker dan vijf keer per jaar de barbecue op om samen met...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

Bakker Bart start promotie bioscoopfilm Finding Dory met kidslunch

Leisure - Finding Dory zwemt vanaf 29 juni de Nederlandse bioscopen in. Om deze bioscooprelease te vieren, slaan Bakker Bart en Disney de handen ineen voor een gezamenlijke campagne. Kinderen kunnen vanaf maandag 13 juni hun hart ophalen bij Bakker Bart, want vanaf dan staan de 175 winkels van de broodketen in het teken van Disney•Pixar’s Finding Dory. Kinderen ontvangen onder meer gratis knipvellen voor een Dory memoryspel, er is een...

Lees bericht

{if '7' == '3'}

Zondagopenstelling kan lucratief zijn

Shoppergedrag – De deuren op zondag openen van een cafetaria, lunchroom of eetcafé in de binnenstad blijkt lucratief te kunnen uitpakken. Consumenten gaan namelijk vaker op zondag naar de stad om te winkelen en geven dan ook nog eens twee keer zo vaak geld uit als op zaterdag. Dat blijkt uit een onderzoek van Retail Management Center (RMC). Voorheen was het met name op zaterdag druk in de winkelstraten, maar dat...

Lees bericht

{if '8' == '3'}

Chocolade-experts jureren voor European Bar Semi Final Competition

Chocolade - Experts uit de hele wereld waren afgelopen weekend in Hilton Amsterdam om chocola te jureren voor de European Bar Semi Final Competition in het kader van de International Chocolate Awards. Aan de competitie voor ‘single origin chocolate’​ namen 60 producenten deel met in totaal zo’n 250 producten​. In oktober strijden de regiowinnaars ​in Londen ​om de wereldtitel. De organisatie achter de International Chcolate Awards vraagt met de wereldwijde competities...

Lees bericht

{if '9' == '3'}

Esso Vissers opent aan A16 shopconcept Moments & More

Tankshops - Esso Vissers aan de A16 bij Zevenbergschenhoek opent vrijdag een nieuw shopconcept in het compleet verbouwde en vernieuwde tankstation: Moments & More. Om de opening te vieren worden pompbezoekers en passanten vrijdag tussen 15.00 en 18.00 uur getrakteerd op het mini-festival ‘Moments & More Outdoor’. De afgelopen periode is er gewerkt aan de nieuwe shop. Directeur Gerbert Vissers is trots dat hij het nieuwe concept met de eigen look & feel kan voeren. ...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid