De Haan opent nieuw cafetariaconcept voor tankstations in IJsselstein
Petrol - Benzinemaatschappij Haan opent binnenkort in IJsselstein het eerste eigen cafetariaconcept voor tankstations. De locatie in IJsselstein Noord, waar vanuit ook gestart gaat worden met bezorging, verandert dan ook van Shell naar De Haan. De Haan had al twee nieuw shopconcepten met Tony’s Streetfood en Tony’s Coffee & More. De Haan werkt voor alle formules samen met zogenaamde ‘formulepartners’. Dit zijn niet alleen bedrijven die belang hebben bij een betere afzet via de locaties van De Haan, maar vooral leveranciers die de petrolsector willen laten groeien. Samen met partner Sligro is in een eerder stadium het Plaza Food for all concept ontwikkeld. Sligro kende dat concept al voor de cafetaria’s, maar binnen petrol is het concept nieuw. De Haan wordt masterfranchiser van de formule binnen petrol en wil kijken of met het concept een gezonde exploitatie is te krijgen op tankstationlocaties. De locatie in IJsselstein is wat dat betreft perfect omdat die locatie op de rand zit van een goede rentabiliteit, een station waar twijfel is tussen bemand of onbemand.De locatie gaat ook starten met bezorging. Hiervoor zijn speciale e-bikes aangeschaft Uitbreiding Met de lancering van Plaza Food for all heeft De Haan in zes maanden tijd in totaal drie nieuwe horecaformules voor petrol gelanceerd. Eerder startte het bedrijf Tony's Streetfood en Coffee & More. Formules waarin foodservice, koffie, dranken en non food centraal staan. Initiator achter de foodconcepten is adviseur Ulrich Knieling. Tony’s Streetfood is momenteel te vinden in tankstations in Den Haag en Hendrik Ido Ambacht en krijgt er binnenkort nog twee locaties bij. Begin juni opent een Esso-locatie in Stroe aan de A1 en later die maand volgt de locatie Hank aan de A27. Dit is een BP-station. De resultaten kunnen straks vergeleken worden met het huidige Wild Bean Café. Maar aan de bestaande twee Streetfood-locaties wordt ook gesleuteld. Zo wordt het assortiment verder uitgebreid met steaks, currywurst en verse salades en wordt bij de allereerste locatie in Hendrik Ido Ambacht gestart met het eerste alcoholvrije vrijdagmiddag borreluurtje op een tankstation. Knieling: “We gaan het gewoon proberen. We zien met grote regelmaat mensen tussen de middag aan de tafels zitten lunchen en waarom zou dat aan het einde van de week niet lukken met een gezellige - alcoholvrije - borrel?” Focus Het concept Coffee & More, waarvan er nu één locatie staat in Alphen aan de Rijn, is eveneens een succes. En niet vanwege de combinatie tanken en shoppen, want de Shell om de hoek hanteert steeds scherpe brandstofprijzen, maar vooral vanwege het aanbod in de shop. Knieling: “We verkopen elke dag een Modo Mio-machine van Lavazza en het mooie is dat de mensen die zo’n machine hebben gekocht ook allemaal terugkomen voor de cups. Het gaat zelfs zo goed dat de mensen van Lavazza in Italië, waar het merk een aandeel heeft van 50 procent, hier naartoe komen om te kijken hoe wij de machines verkopen. Geweldig toch?” Lees het volledige artikel over de nieuwe horecaconcepten van De Haan in de mei-editie van @FoodClicks, die afgelopen zaterdag is verschenen. Nog geen abonnee? Vraag dan hier gratis een digitaal abonnement aan. Bron: @FoodClicks Petrol - Benzinemaatschappij Haan opent binnenkort in IJsselstein het eerste eigen cafetariaconcept voor tankstations. De locatie in IJsselstein Noord, waar vanuit ook gestart gaat worden met bezorging, verandert dan ook van Shell naar De Haan. De Haan had al twee nieuw shopconcepten met Tony’s Streetfood en Tony’s Coffee & More. De Haan werkt voor alle formules samen met zogenaamde ‘formulepartners’. Dit zijn niet alleen bedrijven die belang hebben bij een betere afzet via de locaties van De Haan, maar vooral leveranciers die de petrolsector willen laten groeien. Samen met partner Sligro is in een eerder stadium het Plaza Food for all concept ontwikkeld. Sligro kende dat concept al voor de cafetaria’s, maar binnen petrol is het concept nieuw. De Haan wordt masterfranchiser van de formule binnen petrol en wil kijken of met het concept een gezonde exploitatie is te krijgen op tankstationlocaties. De locatie in IJsselstein is wat dat betreft perfect omdat die locatie op de rand zit van een goede rentabiliteit, een station waar twijfel is tussen bemand of onbemand.De locatie gaat ook starten met bezorging. Hiervoor zijn speciale e-bikes aangeschaft Uitbreiding Met de lancering van Plaza Food for all heeft De Haan in zes maanden tijd in totaal drie nieuwe horecaformules voor petrol gelanceerd. Eerder startte het bedrijf Tony's Streetfood en Coffee & More. Formules waarin foodservice, koffie, dranken en non food centraal staan. Initiator achter de foodconcepten is adviseur Ulrich Knieling. Tony’s Streetfood is momenteel te vinden in tankstations in Den Haag en Hendrik Ido Ambacht en krijgt er binnenkort nog twee locaties bij. Begin juni opent een Esso-locatie in Stroe aan de A1 en later die maand volgt de locatie Hank aan de A27. Dit is een BP-station. De resultaten kunnen straks vergeleken worden met het huidige Wild Bean Café. Maar aan de bestaande twee Streetfood-locaties wordt ook gesleuteld. Zo wordt het assortiment verder uitgebreid met steaks, currywurst en verse salades en wordt bij de allereerste locatie in Hendrik Ido Ambacht gestart met het eerste alcoholvrije vrijdagmiddag borreluurtje op een tankstation. Knieling: “We gaan het gewoon proberen. We zien met grote regelmaat mensen tussen de middag aan de tafels zitten lunchen en waarom zou dat aan het einde van de week niet lukken met een gezellige - alcoholvrije - borrel?” Focus Het concept Coffee & More, waarvan er nu één locatie staat in Alphen aan de Rijn, is eveneens een succes. En niet vanwege de combinatie tanken en shoppen, want de Shell om de hoek hanteert steeds scherpe brandstofprijzen, maar vooral vanwege het aanbod in de shop. Knieling: “We verkopen elke dag een Modo Mio-machine van Lavazza en het mooie is dat de mensen die zo’n machine hebben gekocht ook allemaal terugkomen voor de cups. Het gaat zelfs zo goed dat de mensen van Lavazza in Italië, waar het merk een aandeel heeft van 50 procent, hier naartoe komen om te kijken hoe wij de machines verkopen. Geweldig toch?” Lees het volledige artikel over de nieuwe horecaconcepten van De Haan in de mei-editie van @FoodClicks, die afgelopen zaterdag is verschenen. Nog geen abonnee? Vraag dan hier gratis een digitaal abonnement aan. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Inkooporganisatie GemaQ verlengt samenwerking met Sligro
Tankstations - Coöperatieve inkooporganisatie GemaQ en Sligro Food Group verlengen de samenwerking met 3 jaar. Door de overeenkomst zijn ruim 70 leden en 240 locaties in de tankstationsector opnieuw verzekerd van inkoopvoordeel voor het food- en foodgerelateerde assortiment.
Lees berichtProFri-leden benoemen Alide van Toor tot opvolger Frans van Rooij
Benoeming - Alide van Toor (1965) wordt de opvolger van Frans van Rooij (1959) bij brancheorganisatie ProFri. Van Rooij richtte ProFri op en was twaalf jaar lang het boegbeeld.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtILT gaat strenger controleren op naleving SUP-regels
Controle - De ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) gaat cafetaria’s strenger controleren op de naleving van de nieuwe verpakkingsregels, de zogenaamde Singel Use Plastic (SUP)-regels. Daarvoor waarschuwt vakvereniging ProFr, die daarover bericht heeft ontvangen van de inspectiedienst.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtBram Ladage schept 24.000 gratis frietjes weg op Valentijnsdag
Formulenieuws – Cafetariabedrijf Bram Ladage vierde Valentijnsdag dit jaar met het gratis weggeven van een ‘Brammetje’. Afgelopen woensdag werden op die manier maar liefst 24.000 klanten blij gemaakt met een gratis 'frietje met'.
Lees bericht