Eerste editie NK Broodbeleggen van start


Martijn en Friso Nelis van Broodjestester recenseren broodjes

Wedstrijd - Vandaag is de eerste editie van het NK Broodbeleggen van start gegaan. De wedstrijd om het meest briljante belegde broodje wordt gehouden in de Week van het Brood en wordt georganiseerd door Nederlands Bakkerij Centrum (NBC), in samenwerking met TikTok-duo Broodjestester.

Het NBC en Broodjestester, populair op Instagram en TikTok, gaan op zoek naar de meest creatieve broodcombinaties. Iedereen kan meedoen en zijn of haar favoriete broodcombi via social media inzenden. Geen belegcombi is te gek: doel is om de veelzijdigheid van brood in de spotlights te zetten. “Met dit NK Broodbeleggen vieren we brood en alle mogelijkheden die het heeft. Niets is te gek in dit kampioenschap, zolang de broodcombinatie maar verrassend en lekker is, een combi waarvan wij denken: dat moet iedereen eens proberen! Daarnaast beoordelen we of het praktisch na te maken is, thuis of misschien wel in een lunchroom of supermarkt. Tot slot geven we pluspunten als het broodje ook nog een beetje gezond is”, aldus Jenneke van Elderen, communicatieadviseur van NBC

Broodjestestertiktok

Alle inzendingen worden beoordeeld door de broers Friso en Martijn Nelis (33 en 35 jaar), die onder de naam ‘Broodjestester’ populair zijn op Instagram en TikTok. Zij reviewen alle inzendingen, stellen de proef op de som en roepen uiteindelijk samen met NBC het winnende broodje uit. In week 6 wordt de winnaar bekend gemaakt.

Dit NK Broodbeleggen op social media heeft als doel om ook de broodcreativiteit van jongeren te laten zien en verder aan te wakkeren. Juist jongeren kiezen graag voor lekker, gevarieerd en gemakkelijk eten.

Bron: NBC/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





EU-campagne moet daling broodconsumptie stoppen

Campagne - De campagne ‘Brood. Goed verhaal.’ moet de daling in de broodconsumptie in Nederland en België stoppen. De aftap van een grootscheepse Europese campagne daartoe vond gisteren plaats in Breda en is de komende drie jaar volop zichtbaar via alle mediakanalen en op de stations. In totaal wordt er €6,75 miljoen euro uitgetrokken voor de campagne, waarvan de EU €5,4 miljoen...

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid