'Fabrikant kan rechtstreeks aanbieden op nieuwe Makro-webshop'
.png)
Groothandel - Makro Nederland lanceert maandag een nieuwe horecawebshop waarbij fabrikanten hun totale assortiment rechtstreeks kunnen aanbieden aan de horeca. METRO AG, het moederbedrijf van Makro, zegt te bouwen aan het grootste Europese online platform voor de horeca.
De nieuwe Makro webshop verkoopt (merk)producten vanuit haar eigen warehouse en producten van externe verkopers. Nu al zijn er duizenden producten beschikbaar en het assortiment neemt maandelijks toe. Leveranciers kunnen hun volledige assortiment horeca gerelateerde producten aanbieden via het online platform. Op deze manier wil Makro/METRO in zeker vier landen duizenden leveranciers met miljoenen professionele klanten verbinden. Nederland doet daarin mee. Ondanks dat het assortiment is gericht op horeca en foodprofessionals is de Makro Webshop voor iedereen toegankelijk. Een Makro-pas of btw-nummer is voor het maken van bestellingen niet nodig.
Strategische keuze
Andries Govaert, CEO Makro Nederland: “De lancering van deze webshop versterkt de multichannel strategie van Makro Nederland. Naast onze 17 Makro-vestigingen en de Horeca Bezorgservice bedienen we onze klanten nu ook online. Met de nieuwe webshop zijn we onze Nederlandse klanten nog beter van dienst met een breed en diep non-food assortiment. Onze producten zijn nu voor iedereen en overal online verkrijgbaar.”
Grootste online platform
Makro’s moederbedrijf METRO AG centraliseerde in 2018 haar e-commerce activiteiten. Dochteronderneming Metro Markets GmbH is verantwoordelijk voor de bouw en uitrol van Europa’s grootste online platform voor de horeca. Ondertussen is het platform live in Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en vanaf 28 februari dus ook in Nederland. Het doel is om het online platform in Europa te laten groeien naar €3 mld. in 2030, laat Metro weten.
Bron: Makro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cheque voor Jeugdfonds bij heropening Sligro Alkmaar
Groothandel – Ter gelegenheid van de heropening van de Sligro-vestiging in Alkmaar werd een schenking gedaan aan het Alkmaarse Jeugdfonds Sport & Cultuur. De volledig verbouwde locatie werd dinsdag geopend door Angélique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Sander Koolwijk (vestigingsdirecteur Sligro Alkmaar).
Lees berichtHead of Horeca Markus Pieters vertrekt bij Metro/Makro
Persoonlijk – Markus Pieters vertrekt na bijna 11 jaar als Head of Horeca bij Makro Nederland. Pieters was een van de bepalende gezichten achter de horeca-activiteiten van Metro/Makro Cash and Carry. Hij meldt zijn vertrek zelf op linkedin.
Lees berichtHoreca krijgt groter podium op Recreatie Vakbeurs 2023
Vakbeurzen – De Recreatie Vakbeurs gaat het horecagedeelte op de beursvloer verder uitbreiden. Afgelopen editie werd het horecasegment voor het eerst toegevoegd aan de beurs.
Lees bericht‘Bourgondische’ groothandel Hanos Maastricht geopend
Groothandel – 40.000 vierkanter meter oppervlakte en meer dan 100.000 producten. Hanos laat in Maastricht zien wat het in huis heeft. Een unieke vestiging met een bourgondische twist, zo schrijft Hanos en dat werd door de foodprofessionals bevestigd.
Lees berichtGastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben
Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.
Lees berichtCasual dining concept Vegitalian heeft internationale groeiambitie
Horecaconcept - De prijswinnende horecaondernemers achter het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaan intensief samenwerken met een groep impact-investeerders om de stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-SQUARE in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen. Begin april heropent het eerste restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht.
Lees bericht