'Fabrikant kan rechtstreeks aanbieden op nieuwe Makro-webshop'


Makro lanceert nieuwe webshop waar fabrikanten hun totale horeca-assortiment kunnen aanbieden

Groothandel - Makro Nederland lanceert maandag een nieuwe horecawebshop waarbij fabrikanten hun totale assortiment rechtstreeks kunnen aanbieden aan de horeca. METRO AG, het moederbedrijf van Makro, zegt te bouwen aan het grootste Europese online platform voor de horeca.

De nieuwe Makro webshop verkoopt (merk)producten vanuit haar eigen warehouse en producten van externe verkopers. Nu al zijn er duizenden producten beschikbaar en het assortiment neemt maandelijks toe. Leveranciers kunnen hun volledige assortiment horeca gerelateerde producten aanbieden via het online platform. Op deze manier wil Makro/METRO in zeker vier landen duizenden leveranciers met miljoenen professionele klanten verbinden. Nederland doet daarin mee. Ondanks dat het assortiment is gericht op horeca en foodprofessionals is de Makro Webshop voor iedereen toegankelijk. Een Makro-pas of btw-nummer is voor het maken van bestellingen niet nodig.

Strategische keuze

Andries Govaert, CEO Makro Nederland: “De lancering van deze webshop versterkt de multichannel strategie van Makro Nederland. Naast onze 17 Makro-vestigingen en de Horeca Bezorgservice bedienen we onze klanten nu ook online. Met de nieuwe webshop zijn we onze Nederlandse klanten nog beter van dienst met een breed en diep non-food assortiment. Onze producten zijn nu voor iedereen en overal online verkrijgbaar.”

Grootste online platform

Makro’s moederbedrijf METRO AG centraliseerde in 2018 haar e-commerce activiteiten. Dochteronderneming Metro Markets GmbH is verantwoordelijk voor de bouw en uitrol van Europa’s grootste online platform voor de horeca. Ondertussen is het platform live in Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en vanaf 28 februari dus ook in Nederland. Het doel is om het online platform in Europa te laten groeien naar €3 mld. in 2030, laat Metro weten.

Bron: Makro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht


Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid