'Fabrikant kan rechtstreeks aanbieden op nieuwe Makro-webshop'


Makro lanceert nieuwe webshop waar fabrikanten hun totale horeca-assortiment kunnen aanbieden

Groothandel - Makro Nederland lanceert maandag een nieuwe horecawebshop waarbij fabrikanten hun totale assortiment rechtstreeks kunnen aanbieden aan de horeca. METRO AG, het moederbedrijf van Makro, zegt te bouwen aan het grootste Europese online platform voor de horeca.

De nieuwe Makro webshop verkoopt (merk)producten vanuit haar eigen warehouse en producten van externe verkopers. Nu al zijn er duizenden producten beschikbaar en het assortiment neemt maandelijks toe. Leveranciers kunnen hun volledige assortiment horeca gerelateerde producten aanbieden via het online platform. Op deze manier wil Makro/METRO in zeker vier landen duizenden leveranciers met miljoenen professionele klanten verbinden. Nederland doet daarin mee. Ondanks dat het assortiment is gericht op horeca en foodprofessionals is de Makro Webshop voor iedereen toegankelijk. Een Makro-pas of btw-nummer is voor het maken van bestellingen niet nodig.

Strategische keuze

Andries Govaert, CEO Makro Nederland: “De lancering van deze webshop versterkt de multichannel strategie van Makro Nederland. Naast onze 17 Makro-vestigingen en de Horeca Bezorgservice bedienen we onze klanten nu ook online. Met de nieuwe webshop zijn we onze Nederlandse klanten nog beter van dienst met een breed en diep non-food assortiment. Onze producten zijn nu voor iedereen en overal online verkrijgbaar.”

Grootste online platform

Makro’s moederbedrijf METRO AG centraliseerde in 2018 haar e-commerce activiteiten. Dochteronderneming Metro Markets GmbH is verantwoordelijk voor de bouw en uitrol van Europa’s grootste online platform voor de horeca. Ondertussen is het platform live in Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en vanaf 28 februari dus ook in Nederland. Het doel is om het online platform in Europa te laten groeien naar €3 mld. in 2030, laat Metro weten.

Bron: Makro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



ING gematigd positief over horeca in 2025

Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dankzij een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen geeft de consument dit jaar volgens de bank weer meer uit in de horeca dan in 2024.

Lees bericht




Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht

Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid