'Fabrikant kan rechtstreeks aanbieden op nieuwe Makro-webshop'


Makro lanceert nieuwe webshop waar fabrikanten hun totale horeca-assortiment kunnen aanbieden

Groothandel - Makro Nederland lanceert maandag een nieuwe horecawebshop waarbij fabrikanten hun totale assortiment rechtstreeks kunnen aanbieden aan de horeca. METRO AG, het moederbedrijf van Makro, zegt te bouwen aan het grootste Europese online platform voor de horeca.

De nieuwe Makro webshop verkoopt (merk)producten vanuit haar eigen warehouse en producten van externe verkopers. Nu al zijn er duizenden producten beschikbaar en het assortiment neemt maandelijks toe. Leveranciers kunnen hun volledige assortiment horeca gerelateerde producten aanbieden via het online platform. Op deze manier wil Makro/METRO in zeker vier landen duizenden leveranciers met miljoenen professionele klanten verbinden. Nederland doet daarin mee. Ondanks dat het assortiment is gericht op horeca en foodprofessionals is de Makro Webshop voor iedereen toegankelijk. Een Makro-pas of btw-nummer is voor het maken van bestellingen niet nodig.

Strategische keuze

Andries Govaert, CEO Makro Nederland: “De lancering van deze webshop versterkt de multichannel strategie van Makro Nederland. Naast onze 17 Makro-vestigingen en de Horeca Bezorgservice bedienen we onze klanten nu ook online. Met de nieuwe webshop zijn we onze Nederlandse klanten nog beter van dienst met een breed en diep non-food assortiment. Onze producten zijn nu voor iedereen en overal online verkrijgbaar.”

Grootste online platform

Makro’s moederbedrijf METRO AG centraliseerde in 2018 haar e-commerce activiteiten. Dochteronderneming Metro Markets GmbH is verantwoordelijk voor de bouw en uitrol van Europa’s grootste online platform voor de horeca. Ondertussen is het platform live in Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en vanaf 28 februari dus ook in Nederland. Het doel is om het online platform in Europa te laten groeien naar €3 mld. in 2030, laat Metro weten.

Bron: Makro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht


Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht

Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht


ING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO

Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid