innocent zet zich in voor wereldwijde en lokale vergroening
Campagne - B Corp innocent, bekend van de smoothies en sappen, zet dit jaar in op vergroening met hun campagne ‘De Grote Vergroening’. Een wereldwijd project waarbij innocent lokale bebossings- en boomgaardprojecten ondersteunen, om zo CO₂ uit de atmosfeer op te nemen.
Het doel is om wereldwijd 2 miljoen hectare land te vergroenen in samenwerking met South Pole, een organisatie die bedrijven helpt met hun duurzaamheidsstrategie. Ook in lokale gemeenschappen wil innocent vergroenen. Zo worden er samen met Trees For All dit jaar 1.700 bomen in Nederland geplant en beschermd worden. Jiri Staats, head of brand Benelux van innocent: ‘We werken er hard aan om in 2025 compleet CO2-neutraal te zijn. We proberen onze uitstoot zo veel mogelijk te reduceren, onder andere met onze CO2-neutrale fabriek de Blender in Rotterdam, en wat we niet weten te reduceren compenseren we. Ons CO2-neutrale sinaasappelsap en de wereldwijde klimaatactieprojecten zijn een goed begin. En met onze nieuwe campagne 'De Grote Vergroening' willen we zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren en inspireren om ook te vergroenen.’
Afgelopen tijd was de campagne te zien in-store, Out of Home en middels een activatie in samenwerking met een flitsbezorger. Tot eind oktober zal de campagne nog te zien zijn in online video en op social media.
Bron: innocent/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cool Runnings nieuwe logistiek partner InstockMarket
Voedselverspilling - Duurzame horeca groothandel InstockMarket is een nieuwe samenwerking aangegaan met Cool Runnings Transport In Gilze (NB) voor distributie naar alle horecaklanten. Cool Runnings is gespecialiseerd in geconditioneerd transport van verse en diepgevroren levensmiddelen in Nederland en Vlaanderen.
Lees berichtLagardère gaat drie ‘healthy’ Natoo-winkels openen op NS-stations
Reizigersconcept - Lagardère Travel Retail, de Franse winkelorganisatie met verschillende retailformules in Nederland, waaronder cafetariaformule Smullers, opent dit jaar drie winkels met het eigen eetconcept Natoo. Een concept gericht op gezonde voeding in een 110% CO2 klimaat positieve fast-casual eetgelegenheid. De drie geplande locaties komen op de stations Rotterdam CS, Den Haag CS en Leiden CS.
Lees berichtinnocent sap- en smoothieflessen voortaan in statiegeldsysteem
Statiegeld- De sap- en smoothieflessen van innocent maken voortaan deel uit van het Nederlandse statiegeldsysteem. Dat heeft het merk na veel lobbyen en campagne voeren voor elkaar gekregen. De flesjes van innocent waren al volledig recyclebaar, maar op deze manier hoopt het bedrijf dat nog meer flessen gerecycled worden.
Lees bericht‘Climate Neutral Certified’-keurmerk voor Simon Lévelt
Koffie - Speciaalzaak Simon Lévelt heeft een belangrijk duurzaamheidsdoel behaald: sinds afgelopen maand is al hun koffie ‘Climate Neutral Certified’. Dit klimaatneutrale keurmerk garandeert dat een organisatie alle mogelijke maatregelen neemt om CO2-uitstoot te verminderen en de rest te compenseren. De stip op de horizon is daarbij zero emission in 2050.
Lees berichtLekkerland zet meer in op biologisch fruit
Groothandel - Lekkerland is een nieuwe samenwerking aangegaan met Organto, een innovatieve leverancier van verse biologische groenten, fruit en kruiden. Met de komst van Organto’s I AM Organic assortiment speelt Lekkerland in op de specifieke behoeften van de bewuste Nederlandse consument.
Lees berichtChaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat
Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.
Lees bericht