Italiaanse ijsmerk Amorino opent winkel in Amsterdam

IJs- Gelatospecialist Amorino opent 4 april de eerste Nederlandse winkel in Amsterdam. Met de vestiging aan de Nieuwendijk maken de bekende roosvormige ijsrecepten hun intrede in Nederland.
Amorino heeft vestigingen in wereldsteden als Londen, New York, Parijs, Doha, Barcelona en Rome. Maar recent kondigde het gelato merk met Italiaanse roots aan dat hun keuze is gevallen op Pagoto B.V. als master franchise nemer in Nederland. Het filiaal aan de Nieuwendijk zal de eerste van meerdere zijn. “We zijn erg verheugd dat we dit prachtige merk naar Nederland mogen brengen en de volgende stap mogen zetten in het succesvol uitrollen van het concept. De combinatie van de Italiaanse heritage en het hedendaagse ondernemerschap past perfect bij Amsterdam en bij ons”, aldus Kiro Besali, master franchise nemer Amorino.
Roos
Meer dan 30 smaken zullen er in de ijswinkel worden aangeboden. De ijssmaken worden allemaal aangeboden in de vorm van een roos. Van vruchtensmaken tot de Amorino chocoladesmaak en van kokosnootsmaak uit Sri Lanka tot Nanica banaansmaak uit Brazilië.
Glutenvrij
Amorino biedt ambachtelijk ijs, gemaakt volgens de authentieke Italiaanse traditie. Met zorgvuldig geselecteerde producten en ingrediënten worden de gelatos met een spatel tot een roos gevormd. De gelatos zijn glutenvrij, zonder conserveermiddelen en vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Oprichters van het merk zijn Cristiano Sereni en Paolo Benassi.
Bron: Amorino/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Toetie & Bo Kidscafé wil groeien als franchiseformule
Horecaconcept - Toetie & Bo Kidscafé is een horecaplek waar kinderen welkom zijn en ouders zich kunnen ontspannen. Het horecaconcept telt nu nog alleen een locatie in Hoorn, maar gaat uitbreiden naar Purmerend. Initiatiefnemers Tamarah van Dijk en Elles Band achten de tijd nu rijp om verder uit te breiden met franchise.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtBakery-café Paris Baguette wil starten in Nederland
Bakkerij - Paris Baguette, een premium bakery café-concept actief in 11 landen, wil groeien en ziet daarvoor ook mogelijkheden in Nederland. Dat meldt de Nationale Franchise Gids. De bakkerijketen wil de plannen in Nederland realiseren met een masterfranchiser.
Lees berichtPapa John’s wil meer aandacht voor vers en kwaliteit
Formulenieuws - Papa John’s Nederland ondergaat onder een nieuwe eigenaar een strategische rebranding en richt de focus op kwaliteit en versheid. Als onderdeel van deze koerswijziging opent de pizzaketen ook een nieuwe deegfabriek onder de rook van Amsterdam.
Lees berichtEazie opent in drie maanden tijd vijf nieuwe vestigingen
Formulenieuws – De Asian Good Food keten Eazie heeft in drie maanden tijd vijf nieuwe vestigingen geopend. De nieuwe eazies zijn te vinden in Amsterdam (Nieuwendijk), Alkmaar, Capelle aan den IJssel, Hoofddorp en Nootdorp.
Lees berichtBurgerme Nederland kijkt terug op succesvol 2024
Formulenieuws - Fastfood- en bezorgformule Burgerme in Nederland heeft 2024 succesvol afgesloten, zo laat het bedrijf weten. Het is een jaar geweest van groei, innovatie en goede prestaties. Met meer dan 432.055 bestellingen en een gemiddelde maandomzet per vestiging van €53.273,- laat de formule zien dat het een sterke speler is in de bezorgmarkt, meldt het bedrijf in een persbericht.
Lees bericht