Onderwijscateraar gaat 200 scholen verantwoorde pizza’s verkopen


Catering - In samenwerking met Magioni brengt onderwijscateraar Markies Catering twee verantwoorde mini-pizza’s in haar assortiment. De bodem van de pizza’s bestaat voor een deel uit bloemkool of biet. Ook bevat de pizza meer vezels en minder verzadigd vet en suiker dan een standaard pizza. Na een geslaagde pilot periode worden de verantwoorde mini-pizza’s in het nieuwe schooljaar landelijk doorgevoerd op zo’n tweehonderd locaties. Volgens Markies Catering is pizza het lievelingseten van veel jongeren en daarom is de introductie volgens de cateraar zeer geschikt om jongeren ‘ongemerkt’ groenten te laten eten. Met de mini-pizza wil Markies Catering de leerling verleiden tot het maken van een bewuste keuze. Magioni, ‘s werelds eerste ready made merk met pizzabodems van bloemkool en biet, is de producent van de pizzabodems. Richtlijnen In maart dit jaar kwam het Voedingscentrum met nieuwe richtlijnen voor gezondere kantines voor scholen. Uit onderzoek blijkt dat kantinebezoekers vaker kiezen voor gezond eten als dat wordt aangeboden. Veel bezoekers willen graag een gezonde kantine, waar ze niet te veel ongezonde verleidingen hoeven te weerstaan. Op basis van onder andere deze inzichten heeft het Voedingscentrum de nieuwe richtlijnen opgesteld. Het belangrijkste uitgangspunt van deze nieuwe richtlijnen is dat de hele kantine een gezonde uitstraling heeft, terwijl leerlingen hun keuzevrijheid behouden. Bron: Markies Catering/@FoodClicks

Catering - In samenwerking met Magioni brengt onderwijscateraar Markies Catering twee verantwoorde mini-pizza’s in haar assortiment. De bodem van de pizza’s bestaat voor een deel uit bloemkool of biet. Ook bevat de pizza meer vezels en minder verzadigd vet en suiker dan een standaard pizza. Na een geslaagde pilot periode worden de verantwoorde mini-pizza’s in het nieuwe schooljaar landelijk doorgevoerd op zo’n tweehonderd locaties. Volgens Markies Catering is pizza het lievelingseten van veel jongeren en daarom is de introductie volgens de cateraar zeer geschikt om jongeren ‘ongemerkt’ groenten te laten eten. Met de mini-pizza wil Markies Catering de leerling verleiden tot het maken van een bewuste keuze. Magioni, ‘s werelds eerste ready made merk met pizzabodems van bloemkool en biet, is de producent van de pizzabodems. Richtlijnen In maart dit jaar kwam het Voedingscentrum met nieuwe richtlijnen voor gezondere kantines voor scholen. Uit onderzoek blijkt dat kantinebezoekers vaker kiezen voor gezond eten als dat wordt aangeboden. Veel bezoekers willen graag een gezonde kantine, waar ze niet te veel ongezonde verleidingen hoeven te weerstaan. Op basis van onder andere deze inzichten heeft het Voedingscentrum de nieuwe richtlijnen opgesteld. Het belangrijkste uitgangspunt van deze nieuwe richtlijnen is dat de hele kantine een gezonde uitstraling heeft, terwijl leerlingen hun keuzevrijheid behouden. Bron: Markies Catering/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht




CIRFOOD kiest voor Mediterraan dieet als kompas

Catering – CIRFOOD heeft een veel belovende periode achter de rug. Zo wist het cateringbedrijf vorig jaar Ecovadis Platinum te behalen en dit jaar Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Daarnaast zette het van oorsprong Italiaanse bedrijf duidelijke stappen in het verder verduurzamen en gezonder maken van het aanbod aan eten en drinken. Niet voor niets laat de coöperatie...

Lees bericht


Hutten wordt Food & Beverage-partner van DPG Media

Catering - Vanaf halverwege maart volgend jaar wordt Hutten de nieuwe partner voor het verzorgen van het aanbod Food & Beverage voor de medewerkers van DPG Media. De cateraar uit Veghel gaat dat voor de DPG-Mediamedewerkers verzorgen op drie locaties: het nieuwe Nederlandse hoofdkantoor Mediavaert in Amsterdam-Duivendrecht en de kantoren in Best en Rotterdam.

Lees bericht

CIRFOOD behaalt Trede 3 op ‘PSO-ladder’

Certificering - CIRFOOD heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de toetsing door een certificerende instelling blijkt dat CIRFOOD op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bij voorkeur samenwerkt met organisaties die dit nastreven.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid