AH to go meest populaire shop onderweg


AH to go in Tilburg

Onderzoek -  Meer dan vier op de tien consumenten (43%) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is het gemaksconcept de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een online onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

AH to go is verreweg de meest populairste winkel om onderweg eten en drinken te kopen. De top 5 uit het Miltscope-onderzoek bestaat verder uit de Kiosk op treinstations (32%), wegrestaurants (27%), shops op tankstations (25%) en De Broodzaak (19%). Spar city /express (5%), Jumbo City (4%) en Coop Vandaag (2%) volgen op ruime afstand.

Vooral jongeren

Vooral jongeren blijken te komen bij gemakswinkels. Het gaat dat om de leeftijdsgroep 18- tot 34-jarigen. Die groep koopt vooral bij AH to go, de Kiosk en De Broodzaak. Bij de wegrestaurants is dat juist het tegenovergestelde. Ook op basis van geslacht zijn er verschillen bij AH to go en wegrestaurants. Vrouwen (47%) consumeren vaker bij de AH to go, terwijl mannen (30%) dit weer vaker doen bij wegrestaurants.

Lunchen en snacken populairst

De on the move shops worden meestal bezocht voor de lunch of om te snacken. Zo bezoekt één op de drie AH to go voor de lunch (35%) en bijna de helft om te snacken (47%). De Kiosk (62%) en de shop op tankstations (56%) worden vooral bezocht voor de snacks. De Julia’s op treinstations (55%) en de wegrestaurants (47%) worden daarentegen vooral gebruikt voor het avondeten. De Broodzaak wordt vooral gebruikt voor de lunch (53%) en het ontbijt (15%).

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Tien jaar The Tosti Club: van lokale tostiheld tot nationale smaakmaker

Formulenieuws - Op 12 april 2025 bestaat The Tosti Club precies tien jaar. Niet toevallig valt dat samen met De Dag van de Tosti. Een initiatief van oprichter Jacco Heijkoop, die bij de lancering in 2015 bewust koos voor de Amerikaanse National Grilled Cheese Day als hét moment om zijn tostiliefde met Nederland te delen. Mede dankzij de samenwerking met kaasmerk Beemster...

Lees bericht

SPAR introduceert private brand Bakkershart

Formulenieuws – SPAR start met een nieuw private label voor brood- en banketproducten genaamd Bakkershart. Het eigen merk biedt brood- en banketproducten van hoge kwaliteit tegen een scherpe prijs. De producten worden gefaseerd geïntroduceerd, als eerste de houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid