Amsterdamse slagerij Hergo komt met plant-based ‘slagers-kip’

Actie – De Amsterdamse slagerijwinkels van Hergo komen vanaf zaterdag 4 maart, vlak voor de start van de Nationale Week Zonder Vlees, met een echte ‘slagerskip’, maar dan volledig plant-based. Hiervoor werden de handen ineengeslagen met het merk LikeMeat (onderdeel van LIVEKINDLY Collective).
Hergo wil op die manier niet alleen de vleesliefhebber verwelkomen, maar ook de vega-lovers. Hergo staat in Amsterdam bekend als de ‘slager met een koksmuts’. De vier slagerijwinkels van Hergo leveren niet alleen kwaliteitsvlees, maar zijn bij het publiek ook bekend door de broodjescorners.
Het vlees dat wordt verkocht is afkomstig van dieren die op natuurlijke, diervriendelijke wijze lokaal worden grootgebracht, in combinatie met de benodigde ruimte en hoogwaardig voer. Met de groei van het aantal flexitariërs, vegetariërs en veganisten wordt deze duurzaamheidspijler nu extra kracht bijgezet.
Vanaf deze zaterdag biedt de slager plant-based‘ ‘slagerskip’, in samenwerking met LikeMeat. De slagersvitrine wordt aangevuld met de Like Chicken Burger, Like Grilled Chicken en Like Chicken Bites Paris, met een unieke kruidenmix van Hergo, en in de broodjes corner wordt het broodje plant-based Surinaamse Kip verkocht.
Bron: LikeMeat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cateraar kan milieukosten verlagen door dierlijk eiwit te schrappen
Onderzoek - Broodbeleg zorgt binnen catering verreweg voor de hoogste milieukosten, vooral vanwege de dierlijke eiwitten. Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft gedaan bij cateraar Hutten en drie cateringlocaties. Belangrijk doel van het onderzoek was te kijken met welke voedingsproducten bedrijfsrestaurants hun assortiment het snelst kunnen verduurzamen. Het schrappen van dierlijk eiwit in het assortiment zorgt voor een aanzienlijke...
Lees berichtChicken Burger van LikeMeat wint beste Product van het Jaar
Verkiezing – In restaurant Het Bosch in Amsterdam werden deze week de winnaars bekend gemaakt van de ‘Beste Product van het Jaar’- verkiezing. Plant-based merk LikeMeat - onderdeel van LIVEKINDLY Collective - wint Beste Product van het Jaar 2022-2023 met haar nieuwste innovatie ‘Like Chicken Burger’ in de categorie ‘Vleesvervangers’.
Lees berichtCo-branding tussen Restopia Professional en Garden Gourmet
Samenwerking - Nestlé Professional en Innogusto hebben de handen ineengeslagen met een ‘Made with Garden Gourmet’-co-branding voor twee producten van Restopia Professional. De samenwerking houdt in dat voor de twee Restopia-producten een vleesalternatief van Garden Gourmet wordt gebruikt.
Lees berichtLikeMeat viert World Vegan Day met kleurrijk kunstwerk
Actie – LikeMeat viert World Vegan Day op dinsdag 1 november met de presentatie van een kleurrijk kunstwerk op de Amsterdamse Dam. Het werk heeft de naam ‘The Plant-Based Chicken’.
Lees berichtLikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers
Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.
Lees berichtPlant-based restaurant Greenrebel opent in Den Haag
Restaurant – Den Haag is een nieuw plant-based restaurant rijker. Ondernemers Erwin Jansen en zakenpartner Christiaan van Tilburg opende in de Hofstad deze zomer Greenrebel.
Lees bericht