Asahi (Grolsch) introduceert nieuwe hard seltzer Viper
Introductie - Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend naar licht alcoholische dranken. Bovendien is het de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is.
Viper Hard Seltzer - een nieuw merk van Asahi - gaat gelanceerd worden in meerdere landen in Europa. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië. Viper Hard Seltzer is een heldere, licht alcoholische drank, gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Het bestaat uit bruiswater, alcohol en een fruitsmaak en richt zich vooral op degenen die wel wil genieten van een alcoholisch drankje maar voorzichtig is met suiker of veel calorieën. Viper is beschikbaar in de smaken lime en cranberry en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.
Blik en fles
Naast blik kiest Viper ervoor om het product ook in fles aan te bieden. Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland: ‘een bewuste keuze omdat het drankje zich leent voor horeca en retail, waarin de Nederlandse consument relatief vaak uit een glazen flesje consumeert in plaats van een blik’. Viper Hard Seltzer wordt gepresenteerd met de pay-off ‘sparkling water with a bite’. De bite verwijst hierin naar de slang (‘Viper’) - die ook te zien is in het merklogo- en naar de twist die de alcohol aan het bruiswater geeft.
Bron: Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees berichtGrolsch neemt nieuwe warmteleiding Twence in gebruik
Duurzaamheid – Bierbrouwerij Grolsch in Enschede maakt vanaf vrijdag gebruik van duurzame warmte van Twence. Een primeur, want het is het eerste bedrijf dat rechtstreeks duurzame warmte van Twence ontvangt in de vorm van warm water en dit inzet voor industriële processen, zoals het opwarmen van pasteurs en spoelmachines.
Lees berichtBierbrouwer Grolsch produceert groen gas uit afvalwater
Duurzaamheid - Bierbrouwer Grolsch heeft met succes het eerste groen gas geproduceerd uit eigen afvalwater. Op het terrein van de brouwerij is een groen gasinstallatie geplaatst die jaarlijks 1 miljoen Nm3 groen gas uit biogas gaat produceren. Dit komt overeen met het gasverbruik van ongeveer 700 Twentse huishoudens.
Lees berichtGrolsch doet kartonnen draagtrays in de ban
Bierbrouwer - Bierbrouwer Grolsch neemt afscheid van de kartonnen festivaldraagtray en schakelt volledig over op herbruikbare draagtrays van gerecycled plastic. De bierbrouwer wil daarmee de hoeveelheid afval op de festivalterreinen verkleinen en meer bewustwording bij de festivalbezoekers realiseren.
Lees berichtNa Hoop en Geloof komt Grolsch met Liefde
Introductie - Bierbrouwer Grolsch komt met haar derde limited edition specaalbier: Liefde. Eerder dit jaar werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt tot slot Geluk.
Lees berichtGrolsch laat Meesterbrouwer klant adviseren
Actie - Winkelbezoekers kunnen voortaan ‘Advies van de Meesterbrouwer’ van Grolsch vragen voor een passend biertje. De bierbrouwer heeft een interactief display ontwikkeld, waar consumenten een Grolsch bier kunnen scannen en advies krijgen van Meesterbrouwer Marc Janssen.
Lees bericht