Bidvest Deli XL beweegt mee met de markt


Groothandel – “Horeca krijgt in binnensteden een steeds belangrijker functie. Was de horeca vroeger ondersteunend aan retail, die rollen zijn nu omgekeerd.” Hoogleraar e-marketing Cor Molenaar laat er geen misverstand over bestaan: de foodservicemarkt verandert. Voor Bidvest Deli XL reden om de strategie te verleggen. Directeur Dick Slootweg zei tijdens de relatiebijeenkomst in Utrecht dat Bidvest Deli XL als groothandel snel moet doorschakelen naar een online marktplaats. “In de steden verwachten klanten van ons een leadtime van 6 uur en we zitten op 18 uur, dus er zijn nog wel wat stappen te zetten.” De rol van de groothandel moet daarom veranderen wil die in de toekomst nog blijven bestaan, zo weet Slootweg. Twee antwoorden op die veranderende rol werden door Bidvest Deli XL daarom gepresenteerd. Het Click & Collect waar klanten online artikelen kunnen bestellen die 24 uur per dag op gehaald kunnen worden; een soort pickup point voor horeca Nederland. Daarnaast wordt de komende jaren door Bidvest Deli XL gewekt aan een online marktplaats waar vraag en aanbod samen komen. De rol van de groothandel wordt daarbinnen meer coördinerend dan bepalend. Fabrikanten en klanten kunnen op het platform hun wensen en behoeften aangeven, die Bidvest Deli XL verzorgt. Distributie door de groothandel van die goederen is niet meer een vanzelfsprekendheid. Fabrikanten zelf of een derde partijen kunnen indien gewenst de distributie voor hun rekening nemen en uitsluitend de facturatie via de groothandel laten verzorgen. Slootweg sluit niet uit dat op termijn 60 procent van de omzet van Bidvest Deli XL niet meer gerealiseerd gaat worden via de eigen vrachtwagen, terwijl dat nu maar 10 procent is. Lees meer over de strategische focus van Bidvest Deli XL in de toekomst in de nieuwe uitgave van @FoodClicks, die morgen verschijnt. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid