Bijenkorf Utrecht presenteert nog dit jaar nieuw restaurant


Warenhuizen – Luxe doet warenhuisketen De Bijenkorf goed. Het zag zowel de omzet als de winst het afgelopen jaar stijgen. The Kitchen sluit aan op de wensen van de nieuwe, welvarende doelgroep die De Bijenkorf trekt. Vandaar dat ook De Bijenkorf Utrecht nog dit jaar het restaurantconcept adopteert. In het rampjaar voor warenhuizen blijft de Bijenkorf flink groeien. Vooral de stap naar het luxesegment lijkt de drijfveer achter het succes. Zowel de omzet als de winst stegen afgelopen jaar aanmerkelijk sneller dan in de rest van de kwakkelende detailhandel, meldde Bijenkorf dinsdag. Het geheel vernieuwd restaurantconcept The Kitchen lift mee op het succes en speelt in op de wensen van de nieuwe doelgroep. In navolging van de filialen in Amsterdam en Eindhoven biedt het restaurant in De Bijenkorf in Utrecht later dit jaar ook haar gasten gerechten die grotendeels zelf kunnen worden samengesteld. Zo heeft de Kitchen ‘create your own’ salades en broodjes en is er een ruime keuze aan verschillende tapas, sushi en hartige hapjes. Ook kunnen gasten hun favoriete pizza, pastagerecht, wokschotel of grillgerecht laten maken. Uiteraard ontbreken verse fruit- en groentesappen en powerjuices niet in het assortiment, net als een ruime keuze aan gebak, frozen yoghurt met diverse toppings en een wijn- en bierassortiment. Verse bereiding De belangrijke trendproducten als biologische groenten en fruit, kwaliteitsvlees, biologische soepen, verse ingrediënten zonder toevoegingen, vergeten groenten, superfoods en duurzame vis zijn verwerkt in het concept en de nadruk ligt op verse bereiding in het zicht van de gast. Het restaurant verbindt volgens De Bijenkorf vele doelgroepen, maar dan wel de welvarende doelgroepen. Zo is er voor kinderen naast een bijzonder kindermenu een speelhoek, voor een zakelijke ontmoeting zijn er kranten, gratis wifi en aansluitpunten voor laptops en telefoons. En voor het winkelend publiek is er keuze uit hun favoriete koffierecept, gemaakt door een professionele barista, of een gin tonic cocktail. Het luxe interieur kenmerkt zich door koperen afzuigkappen, flessengroene barmeubels, luxe materialen als marmer, leer, grote tapijten en een prachtige houten vloer. Bron: @FoodClicks, De Volkskrant, De Bijenkorf   Warenhuizen – Luxe doet warenhuisketen De Bijenkorf goed. Het zag zowel de omzet als de winst het afgelopen jaar stijgen. The Kitchen sluit aan op de wensen van de nieuwe, welvarende doelgroep die De Bijenkorf trekt. Vandaar dat ook De Bijenkorf Utrecht nog dit jaar het restaurantconcept adopteert. In het rampjaar voor warenhuizen blijft de Bijenkorf flink groeien. Vooral de stap naar het luxesegment lijkt de drijfveer achter het succes. Zowel de omzet als de winst stegen afgelopen jaar aanmerkelijk sneller dan in de rest van de kwakkelende detailhandel, meldde Bijenkorf dinsdag. Het geheel vernieuwd restaurantconcept The Kitchen lift mee op het succes en speelt in op de wensen van de nieuwe doelgroep. In navolging van de filialen in Amsterdam en Eindhoven biedt het restaurant in De Bijenkorf in Utrecht later dit jaar ook haar gasten gerechten die grotendeels zelf kunnen worden samengesteld. Zo heeft de Kitchen ‘create your own’ salades en broodjes en is er een ruime keuze aan verschillende tapas, sushi en hartige hapjes. Ook kunnen gasten hun favoriete pizza, pastagerecht, wokschotel of grillgerecht laten maken. Uiteraard ontbreken verse fruit- en groentesappen en powerjuices niet in het assortiment, net als een ruime keuze aan gebak, frozen yoghurt met diverse toppings en een wijn- en bierassortiment. Verse bereiding De belangrijke trendproducten als biologische groenten en fruit, kwaliteitsvlees, biologische soepen, verse ingrediënten zonder toevoegingen, vergeten groenten, superfoods en duurzame vis zijn verwerkt in het concept en de nadruk ligt op verse bereiding in het zicht van de gast. Het restaurant verbindt volgens De Bijenkorf vele doelgroepen, maar dan wel de welvarende doelgroepen. Zo is er voor kinderen naast een bijzonder kindermenu een speelhoek, voor een zakelijke ontmoeting zijn er kranten, gratis wifi en aansluitpunten voor laptops en telefoons. En voor het winkelend publiek is er keuze uit hun favoriete koffierecept, gemaakt door een professionele barista, of een gin tonic cocktail. Het luxe interieur kenmerkt zich door koperen afzuigkappen, flessengroene barmeubels, luxe materialen als marmer, leer, grote tapijten en een prachtige houten vloer. Bron: @FoodClicks, De Volkskrant, De Bijenkorf  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid