Boudewijn van den Brand start als nieuwe directeur Superunie

Benoeming - Boudewijn van den Brand is op 1 mei gestart als algemeen directeur bij Superunie. Inkooporganisatie Superunie is een coöperatie waar 12 onafhankelijke retailorganisaties in Nederland bij zijn aangesloten, waaronder Sligro.
Van den Brand volgt in de functie Dick Roozen op, die sinds 2007 de functie van algemeen directeur veervulde. Van den Brand werkte de laatste twintig jaar bij Lidl, waarvan de afgelopen acht als jaar ceo bij Lidl België & Luxemburg. Onder zijn leiding maakte de discounter daar een sterke groei door.
De leden van Superunie zijn veelal familiebedrijven en retailcoöperaties, zoals Vomar, Coop, Dirk en Spar met een vaak regionale binding. De organisatie dekt de markt met meer dan 1.650 winkels en heeft een marktaandeel van bijna 30%. Superunie is opgericht in 1956.
Bron: Superunie/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tweede Gewoon Coop Compact opent in Oosterland
Formulenieuws – Ondernemer John Bolle heeft woensdag 14 mei de deuren geopend van zijn Gewoon Coop Compact Bolle in Oosterland. Het is de tweede Gewoon Coop die wordt geopend onder de vlag van Boon Food Group.
Lees berichtPeter van Mourik (Maxxam) ziet nog veel verborgen ketenkosten
Interview - Anderhalf jaar zit Peter van Mourik nu bij de grootste inkooporganisatie binnen foodservice. Het eerste half jaar nog samen met de inmiddels vertrokken directeur Peter de Ries en de laatste maanden samen met zijn nieuwe Maxxam-team. Een organisatie die vaak wordt bekritiseerd door fabrikanten. En dat vindt Van Mourik onterecht.
Lees berichtSligro ziet eerste signalen van omzetherstel
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2025 een omzet van € 574 miljoen. Die omzet ligt weliswaar met € 78 miljoen achter ten opzichte van de € 652 miljoen van vorig jaar, maar laat toch een lichte groei zien. Want om de gerealiseerde omzet op een juiste wijze te kunnen vergelijken moet de omzet gecorrigeerd worden met de paasdagen, die dit jaar...
Lees berichtTien jaar The Tosti Club: van lokale tostiheld tot nationale smaakmaker
Formulenieuws - Op 12 april 2025 bestaat The Tosti Club precies tien jaar. Niet toevallig valt dat samen met De Dag van de Tosti. Een initiatief van oprichter Jacco Heijkoop, die bij de lancering in 2015 bewust koos voor de Amerikaanse National Grilled Cheese Day als hét moment om zijn tostiliefde met Nederland te delen. Mede dankzij de samenwerking met kaasmerk Beemster...
Lees berichtSligro opent nieuwe en duurzame locatie in Den Haag
Groothandel - Afgelopen dinsdag opende Sligro een nieuwe zelfbedieningsgroothandel aan de Kerketuinenweg in Den Haag. De gloednieuwe Sligro-vestiging vervangt twee oudere vestigingen in de Haagse Hofstad.
Lees berichtData in foodservice: van overvloed naar inzicht
Bijeenkomst – Afgelopen week organiseerde Trema Foodnetwerk, het kennisnetwerk voor marketeers in foodservice en onderdeel van Focusplaza, een inspirerende bijeenkomst rondom het thema ‘Data in foodservice’. Marketeers van leveranciers, grossiers en formules kwamen samen om te leren van relevante praktijkvoorbeelden uit de keten. De centrale vraag van de dag: hoe vertaal je de grote hoeveelheid beschikbare data in de foodserviceketen naar...
Lees bericht