Broccoli-campagne naar volgende afsluitende fase


Actie – Het ludieke, maar serieus opgezette, burgerinitiatief Big Bang Broccoli is volop bezig de 'groene bloemkool' aan de man brengen. Een netwerk van voedselactivisten willen met de campagne laten zien dat er ook reclame gemaakt kan worden voor goede producten. De komende tijd komt de campagne in een volgende en afsluitende fase. Zo wordt op een openbare veilig op 31 mei, net als bij de nieuwe haring, de eerste broccoli geveild. Waar dat gebeurt is nog geheim, maar één teler heeft in ieder geval aangeven hiervoor gratis broccoli te leveren. In de week erna moet er een soort broccoli-buzz ontstaan, waarvoor veel bedrijven zijn benaderd. Niet alleen de supermarkten en biologische winkels als Marqt, maar ook restaurants, de KLM en NS Stations is gevraagd medewerking te verlenen. NS Stations worden ‘broccolized’ volgens een uitgebreid artikel in de Volkskrant, met reclameposters en billboards. KLM zou ‘iets doen’. De broccoli- campagne wordt afgesloten op 11 juni met de uitreiking van de ‘Gouden Broccoli’ voor de teler die het meest creatieve idee heeft gehad met de groente. Met de campagne willen de initiatiefnemers achter de campagne, zoals Youth Food Movement, de jongerenclub van Slow Food en FoodGuerrilla, ook een statement maken tegen de marketing en producten van de gevestigde industrie. Bron: Volkskrant/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid