Horeca vaker genept met webgroothandel


Foodservice - Malafide webshops hebben het vaker gemunt op kleine ondernemers, voornamelijk in de horeca. Dat concludeert DAS Rechtbijstand, waar de afgelopen maanden meer opgelichte ondernemers aankloppen voor hulp. Volgens een bericht in ochtendkrant Spits zijn de kleinere ondernemers steeds vaker slachtoffer van online nepgroothandels. ‘Met gelikte sites waarop schoonmaakartikelen, voedsel en kantoorartikelen worden aangeboden voor een aantrekkelijk prijs, worden ondernemers verleid. Maar eenmaal betaald wordt het aangebodene nooit geleverd’, zo staat te lezen. Fraude met internetbestellingen is niet nieuw. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek werden in 2012 bijna 370.000 Nederlanders slachtoffer bij een online aan- of verkoop. De horecaondernemer is blijkbaar een nieuwe groep. Door de veelal professionele websites zijn malafide websites moeilijk te ontdekken door een gebruiker. "Kon een malafide webshop vroeger nog wel worden herkend aan de vele taal- en spelfouten of beperkte menukeuzes, nu is het onderscheid tussen malafide en betrouwbare shops vaak niet meer te zien", stelt Sjaak Drinkenburg, contractueel jurist bij DAS. "Ze hebben zelfs vaak een afdeling klantenservice die mensen keurig te woord staat." Volgens Das is de beste manier om te controleren op het web of er klachten zijn gemeld over het bedrijf waar je als ondernemer bestellingen wilt doen. Zeker wanneer er meerdere bedrijven gevestigd zijn op één adres, is het goed te twijfelen aan de betrouwbaarheid zo luidt het advies van de DAS adviseur. Bron: Spits

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid