Hotelketen Mercure kiest voor groter lokaal aanbod op de menu's


Hotel – Bier van een lokale brouwer, kaas bij de plaatselijke kaasspecialist, MRIJ-vlees en seizoensgroente. Mercure Hotel wil meer lokale producten en gerechten op de kaart zetten. Met Unilever Food Solutions wordt samengewerkt om het regio aanbod nog verder te vergroten. Mercure Hotel Amsterdam City, langs de A2, opende onlangs de nieuwe loungeconcept 'Floor' en het buitenterras. Het nieuwe à Table-menukaart is deze week ingegaan. Op die menukaart staan nog niet de namen van de lokale toeleveranciers, “Maar die gaan er wel op komen,” laat Erwin van der Graaf, area general manager van Accor, weten. Het initiatief naar een meer biologisch en duurzaam assortiment met lokale toeleveranciers is bijna twee jaar gelden genomen door Mercure Nijmegen. Inmiddels gaan alle Mercure hotels over naar een regionale menukaart. Deels is dat het gevolg van een vraag vanuit de gasten, naar ‘typisch Nederlandse gerechten’, maar voor een deel is het ook vastgelegd in een programma dat Accor wereldwijd heeft vastgelegd in een duurzaamheidsprogramma Planet 21. Arjan Knijf, verantwoordelijk voor food & beverage binnen Mercure City, is niet met een specifiek doel de samenwerking aangegaan met UFS: “We zijn een grote afnemer van hun producten en vanuit die relatie zijn we gaan kijken of we de menu’s niet slimmer en beter kunnen inzetten. Zij hebben ook het specialisme in huis” Van der Graaf vult aan dat binnen de samenwerking ook wordt gekeken om voedselverspilling tegen te gaan vanuit algemeen belang, maar ook vanwege geldbesparing. Maar belangrijkste is dat de gast wil weten wat die eet.“ Mercure City is na de verbouwing het flagship hotel van Europa. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid