Initiatiefnemer Van Rooij: 'Geslaagde primeur Week van de Friet'


Fastservice – ‘De Week van de Friet gaat een vaste waarde worden en – ondanks enkele aanloopproblemen – is er sprake van een geslaagde primeur.’ Dat zegt initiatiefnemer Frans van Rooij van de belangenvereniging voor professionele frituurders, ProFri en de promotiecampagne voor het frietje, die van 4 t/m 12 oktober voor de eerste keer plaatsvond. Zo'n 800 frituurprofessionals sloten zich aan bij de promotiecampagne. De actieweek was noodzakelijk volgens velen cafetariabedrijven, omdat de afgelopen jaren friet met veel negatieve vooroordelen werd geconfronteerd. In veel gevallen onterecht, volgens ProFri, vandaar het tegenoffensief. 'Natuurlijk verloopt zo'n eerste keer nog niet helemaal vlekkeloos', aldus Van Rooij, 'we moeten als organisatie nog vertrouwen opbouwen, de frituurbedrijven moeten er aan wennen dat ze met eigen initiatieven invulling geven aan deze actieweek en toeleveranciers moeten ook het gezamenlijk belang nog beter op waarde schatten. Maar als we alles op rij zetten dan is er sprake van een zeer geslaagde primeur' Van Rooij doelt hier onder meer op initiatieven van verschillende ondernemers om zorginstellingen en bejaardenhuizen te trakteren op friet en snacks, om scholen voor excursies uit te nodigen, goede doelen te steunen met unieke acties en meer bijzondere ideeën. Dit allemaal natuurlijk naast de speciale Week van de Friet-aanbiedingen. Over de achtergronden van de Week van de Friet zegt Van Rooij: 'Het gaat bij friet om de juiste balans tussen voeding, beweging en leefstijl. Het frietje, als aardappelproduct past hier prima in, mits goed gefrituurd. Want door goed te frituren ontstaat een knapperig korstje dat de vetopname tijdens het frituren tot een minimum beperkt. De vele voedingsstoffen van de aardappel, waaronder vitaminen, vezels en mineralen blijven op die manier bewaard'. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid