Jumbo zet met 'van Dichtbij' Nederlandse producten centraal


Cees van Vliet, COO van Jumbo plaatst samen met Jolanda Nooijen, René van Bakel en Peer Schraven van Compliment het bord in een venkelveld

Formulenieuws  - Vanaf eind dit jaar kunnen klanten Jumbo huismerkproducten van Nederlandse bodem terugvinden in het schap onder de noemer ‘van Dichtbij’. Jumbo speelt met ‘van Dichtbij’ in op de toenemende vraag van klanten naar producten zoals eieren, groenten en fruit, vlees en zuivel uit Nederland.

De introductie van het ‘van Dichtbij’ label op producten gebeurt stapsgewijs. ‘Van Dichtbij’ reikt verder dan alleen het schap. De komende tijd laat Jumbo op meer manieren klanten kennis maken met deze Nederlandse producten én de boeren en telers die deze producten op de markt brengen. ‘Van Dichtbij’ wordt vanaf 10 november geïntroduceerd.

Cees van Vliet, Operationeel directeur van Jumbo: “Bij het inkopen van verse producten werken we bij Jumbo al jarenlang met het motto: van dichtbij als het kan, verder weg als het moet. Ruim driekwart van ons aanbod binnen aardappelen, groenten en fruit, zuivel, vlees en eieren is al van Nederlandse oorsprong en we willen dat de komende tijd verder laten groeien”.

Ketensamenwerking

Pluimveehouders en vader en zoon Ruurd en Jesse Abma uit Groningen ontvingen als eerste een bord. Zij leveren sinds 2014 de Nieuwe Standaard Kip (NSK) aan Jumbo en bereiden zich nu voor op de overgang naar kip met het één ster Beter Leven keurmerk. Bij teler Compliment bv in Volkel werd het tweede bord in de grond geslagen. Peer Schraven van Compliment: “We werken al meer dan 15 jaar met Jumbo samen en telen én verpakken onder meer ijsbergsla, knolvenkel en bleekselderij. Deze groenten worden sinds 2014 geteeld volgens het On the Way to PlanetProof schema, in balans met mens, dier en milieu. Bovendien zorgt de korte keten tussen de oogst en het transport naar Jumbo voor een supervers product.” Cees van Vliet vult aan: “Jumbo zet in toenemende mate in op deze vorm van ketensamenwerking. De introductie van het ‘van Dichtbij’ label markeert deze ingeslagen route”.

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht


Campina laat elektrische vrachtwagen op boerenstroom rijden

Logistiek - Vanaf woensdag rijdt Campina met een elektrische vrachtwagen, die rijdt op groene stroom opgewekt door Campina-boeren. Het is de eerste gekoelde elektrische vrachtwagen in Nederland. Logistiek dienstverlener Simon Loos zorgde voor de ontwikkeling en uitvoering van dit initiatief.

Lees bericht

Succesvolle introductie statiegeldmachine Jumbo Eerbeek

Statiegeld - Na een grootse introductie in september van de nieuwe TOMRA R1-emballachemachine kijkt Jumbo Eerbeek terug op een uiterst succesvolle periode. Ondernemer Christiaan Heine krijgt veel enthousiaste reacties van bestaande en nieuwe klanten. De machine verwerkt tot wel 100 stuks statiegeldverpakkingen per keer en trekt zelfs klanten vanuit het hele land.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid