Kritiek op keurmerk Rob Geus


Keurmerken - Er is kritiek op het keurmerk van tv-personality Rob de Geus, bekend van de hygiëne-inspecties op televisie bij fastservicebedrijven. Het nieuwe keurmerk van hygiënespecialist wordt met gemengde gevoelens ontvangen in de Rotterdamse horeca. Het feit dat ondernemers 3000 euro moeten neertellen voor een bezoekje van de tv-persoonlijkheid kan op de nodige scepsis rekenen. Geus is sinds vorig jaar actief met de Keus van Rob de Geus. Dit keurmerk is een commercieel initiatief waarbij ondernemers moeten betalen. Melanie van Opzeeland van restaurant Rodin schrikt wanneer ze het prijskaartje hoort. “Wij werken hygiënisch en worden gecontroleerd door de Voedsel en Waren Autoriteit. Rob Geus hebben we niet nodig. Bovendien wekt dit de indruk dat ondernemers het keurmerk kunnen kopen”, zegt ze in het AD. Elke ondernemer die zich meldt bij Geus, krijgt een inspectie en een eventueel verbeteradvies. Om het simpel te houden heeft de tv-persoonlijkheid twee pakketten samengesteld; het keurmerk in combinatie met een filmpje voor bedrijfspromotie en eentje zonder de film. Kosten? Bijna 5.000 euro voor het pakket met film voor de eerste twee jaar en een herkeuring. Het pakket zonder film kost 2800 euro, waarvoor er twee keer wordt gekeurd in het eerste jaar, en in het tweede jaar een herkeuring plaatsvindt voor nog eens 1750 euro. Geus zelf ziet het als een 'exclusieve samenwerking tussen ondernemers en zijn organisatie'. “We komen minimaal twee keer langs en geven adviezen, net zolang tot alles in orde is.” Van een keurmerk kopen is geen sprake, benadrukt hij. “Als de keuken vies blijft, dan wordt geen keurmerk uitgedeeld. Bovendien is het maar een jaar geldig en komen er nacontroles.” Bron: AD/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid