Marktaandeel AH groeit naar 35,0% ondanks sluiting enkele AH togo’s
Formulenieuws - Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2020 gestegen naar 35,0% (bron: Nielsen). Vooral de sterke vraag naar thuisbezorging van de boodschappen heeft tot deze groei geleid. AH realiseerde de groei ondanks de sluiting van een aantal Albert Heijn to go's bij universiteiten en zag ook het aantal bezoekers op de stationslocaties fors teruglopen.
Voor aankomend jaar gaat de supermarkt zich meer richten op gezonde voeding. Begin dit jaar maakte de formule daarmee al een start met een speciale ‘Beter Eten’-bijlage bij een aantal kranten. Ook via het eigen blad Allerhande, andere uitingen en in de winkels werd dit thema onder de aandacht gebracht, onder meer door gezonde recepten voor onder de twee euro.
AH Compact
Albert Heijn gaat op het gebied van digitaal aankomend jaar verdere stappen zetten. Zo wordt de nieuwe dienst AH Compact, dat in Haarlem en Nijmegen werd getest, de komende maanden verder uitgerold.
De coronamaatregelen zorgden er voor dat consumenten weinig alternatieven werd geboden dan naar de supermarkten te gaan. Alleen de locaties op de universiteiten en op de treinstations hadden te lijden. Uiversiteiten en hogescholen waren veeal gesloten ter voorkoming van de virusverspreiding en ook het aantal treinpassagiers verminderde sterk als gevolg van de oproep zoveel mogelijk thuis te werken en te blijven Veel van deze AH togo-locaties worden door derden geëxploiteerd.
Het marktaandeel van Albert Heijn steeg in 2020 met 0,1% naar 35,0%. Op 17 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2020.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees berichtOma’s Soep introduceert de ‘Boodschapmand’ met Blue Monday
Actie – Vanaf maandag 15 januari kunnen bezoekers van tien Amsterdamse Albert Heijn filialen bij binnenkomst kiezen tussen de gebruikelijke blauwe mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen.
Lees bericht