McDonald's haalt stappenteller alweer uit Happy Meal


Fastservice - McDonald's haalt in de VS en Canada de stappenteller alweer uit het Happy Meal. Het doel van de promotie met de stappenteller was de jonge gasten aanzetten om te bewegen. De wearable voor om je pols blijkt echter te zorgen voor irritatie. (Door: Hans Reichart) Letterlijk, aldus de website van het platform Adage voor reclameprofessionals AdAge. Het bandje van de wearable, Step iT, vormgegeven naar het voorbeeld van de Apple-watch, veroorzaakt bij sommige kinderen huidirritatie. De fastserviceketen besloot direct de fitness wearables uit het Happy Meal-pakket te halen. De Step iT, een activitytracker, houdt het aantal stappen bij dat je zet en geeft aan met welke snelheid je beweegt. Een goed gadget voor het Happy Meal, dacht McDonald's. Dat kindermenu wordt immers vaak bekritiseerd, omdat het kinderen dik zou maken. Meer bewegen is belangrijk in de bestrijding van obesitas en dat zou de Step iT kunnen stimuleren. McDonald's biedt een vervangend speeltje bij het Happy Meal en onderzoekt de oorzaak van de huidirritatie. De duur van de bewegingspromotie bleef door die irritatie beperkt tot een paar dagen. Bron: @FoodClicks Fastservice - McDonald's haalt in de VS en Canada de stappenteller alweer uit het Happy Meal. Het doel van de promotie met de stappenteller was de jonge gasten aanzetten om te bewegen. De wearable voor om je pols blijkt echter te zorgen voor irritatie. (Door: Hans Reichart) Letterlijk, aldus de website van het platform Adage voor reclameprofessionals AdAge. Het bandje van de wearable, Step iT, vormgegeven naar het voorbeeld van de Apple-watch, veroorzaakt bij sommige kinderen huidirritatie. De fastserviceketen besloot direct de fitness wearables uit het Happy Meal-pakket te halen. De Step iT, een activitytracker, houdt het aantal stappen bij dat je zet en geeft aan met welke snelheid je beweegt. Een goed gadget voor het Happy Meal, dacht McDonald's. Dat kindermenu wordt immers vaak bekritiseerd, omdat het kinderen dik zou maken. Meer bewegen is belangrijk in de bestrijding van obesitas en dat zou de Step iT kunnen stimuleren. McDonald's biedt een vervangend speeltje bij het Happy Meal en onderzoekt de oorzaak van de huidirritatie. De duur van de bewegingspromotie bleef door die irritatie beperkt tot een paar dagen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht


McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid