McDonald’s komt met eigen spaarprogramma


McDonald's komt met spaarprogramma voor gratis McDonald's producten

Formulenieuws – McDonald’s komt met een eigen spaarprogramma en introduceert MyMcDonald’s. Klanten kunnen bij elke bestelling digitaal punten sparen, die in te wisselen zijn voor gratis producten. De lancering van het spaarprogramma is de volgende stap in een reeks van innovaties in de digitale klantstrategie van McDonald’s.

Klanten bij de hamburgerketen krijgen bij elke besteding van een euro 10 punten cadeau, die zijn te besteden aan gratis producten. McDonald’s is op de locaties volop bezig met het verdere digitaliseren van bestellingen. Zo worden er steeds meer digitale bestelkiosken geplaatst en zijn op steeds meer McDrives via grote digitale schermen de menu-opties van dat moment te bekijken. Ook is er de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de McDonald’s App. Volgens McDonald’s hebben zich hiervoor al meer dan drie miljoen Nederlanders zich geregistreerd en gebruikt een op de drie Nederlanders deze maandelijks. Met de introductie van MyMcDonald’s Rewards wil McDonald's haar App nog persoonlijker en relevanter maken voor haar gasten.

Volgende stap

Volgens Rik Vandewall, Head of Digital van McDonald’s Nederland, past deze nieuwe stap binnen de bredere digitale strategie van McDonald’s: “De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in onze digitale kanalen omdat we daarmee nog relevanter en persoonlijker kunnen worden voor onze gasten. Het lanceren van MyMcDonald’s Rewards is de volgende stap hierin. We zien uit de nog vroege eerste resultaten dat gasten gebruik maken van de mogelijkheid om te sparen voor gratis McDonald’s producten. Zo zagen we bijvoorbeeld dat meer dan een op de drie App-gebruikers ook daadwerkelijk gestart is met punten sparen. Er zijn inmiddels al ruim vijftig miljoen punten gespaard in Nederland. Zelfs de eerste gratis producten zijn al verzilverd. Een klein portie Franse frietjes is populair zo blijkt, met 25% van het totaal aantal verzilverde Rewards tot nu toe.”

MyM QR-code

Het sparen van punten in de McDonald’s App gaat eenvoudig: wie de digitale MyM QR-code in de App bij de kassa scant, ontvangt automatisch 10 punten voor elke bestede euro. Uniek voor Nederland is dat gasten een eigen spaardoel kunnen kiezen en zien in hoeverre hun McDonald’s favoriet binnen bereik is. Wanneer je genoeg punten hebt gespaard kan je deze inzetten voor een gratis product. Wanneer dit in de App is bevestigd, krijg je een actieve Reward die je in het Restaurant of de McDrive kunt verzilveren. De McDonald’s App is beschikbaar in de App Store en Google Play Store voor toestellen met een Apple of Android besturingssysteem.

Bron: McDonald’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht


McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid