McDonald's wil meer omzet uit ontbijtmoment halen


Fastservice - McDonald’s wil binnen twee a drie jaar 8 tot 10 procent van de omzet uit het ontbijtmoment halen. Het breidt daarom het assortiment uit en biedt behalve pannenkoeken met stroop ook muffins met kaas en ham aan. Dit zegt directeur Jo Sempels in een interview met De Telegraaf. Volgens hem is er in ons land meer en meer vraag naar ontbijt. “Nederland is de snelstgroeiende ontbijtmarkt van Europa”, zegt hij. Nu is de buitenshuis ontbijtmarkt goed voor 500 miljoen euro omzet per jaar. Vorig jaar bedroeg de omzetgroei voor ontbijtjes buitenshuis maar liefst 34%, zo stelde onderzoeksbureau GfK vast. “Dat vertegenwoordigt voor ons, als grootste speler in de horecabranche, een interessante waarde”, aldus de McDonald’s-directeur. “Van onze omzet wordt 4 a 5% met ontbijtjes gemaakt. In twee a drie jaar moet dat 8 a 10 % worden. Als we dit nu niet doen, dan krijgen we daar in de toekomst spijt van”, voorspelt de topman. Behalve pannenkoeken met stroop, zal de keten ook muffins met kaas en ham aanbieden. “Het blijven echt McDonald’s-producten.” Bron: De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid