McDonald’s zoekt verbinding met het delen van Franse frietjes
Formulenieuws - In de nieuwste zomercampagne zoekt McDonald’s naar verbinding en speelt het delen van Franse frietjes de hoofdrol. In de campagnefilm krijgt het delen nog meer waarde als dat gebeurt met een Engelse toerist via gebarentaal met haar vakantieliefde.
“McDonald’s is er voor iedereen. Dat sprak ons juist zo aan in dit script en campagne”, zegt Stijn Mentrop, Director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. “Dit keer hebben we er voor gekozen om in onze merkfilm de hoofdrol te geven aan een jonge vrouw met een gehoorbeperking. Na corona moeten we elkaar weer leren begrijpen en staan we open voor nieuwe verbindingen, dat laat deze film mooi zien”.
Activiteiten
Rondom de campagne worden tal van activiteiten georganiseerd. Zo wordt 13 juli, de Dag van de Franse Frietjes, gevierd met een oefening Frietjes bestellen in het Frans. Op 30 juli, de Dag van de Vriendschap, biedt McDonald’s heel Nederland de kans om iemand te verrassen, bijvoorbeeld om een verloren vriendschap te herstellen met een frietje. Ook rijdt er een speciale McDonald’s friettruck door Nederland om voor bijzondere verrassingen te zorgen.
Bron: McDonald’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s
Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.
Lees berichtMcDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen
Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost. Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtMcDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s
Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.
Lees berichtMcDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw
Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.
Lees berichtMcDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’
Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.
Lees bericht