Meer bestedingen bij bezoekers Kinepolis-bioscopen


Bioscoop – De Kinepolis Group met circa 100 bioscopen wereldwijd en zo’n 17 - grotere - bioscopen in Nederland, zag het aantal bezoekers in het eerste kwartaal van dit jaar dalen, maar de bestedingen aan dranken en snacks stijgen. Het aantal bezoekers daalde met 6,0% tot 8,8 miljoen, door minder succesvolle films in de eerste maanden van dit jaar en een sterk eerste kwartaal vorig jaar. Ondanks de daling in bezoekersaantallen wist het bedrijf de gemiddelde opbrengst per bezoeker wel verder te vergroten. De opbrengsten per bezoeker namen in alle landen waar Kinepolis zit toe, zowel in de verkoop van (fris-)dranken als die van snacks. In bioscoopjargon wordt dat die verkopen ook wel de ‘in-theatre sales’ of ITS genoemd. Bron: @FoodClicks Bioscoop – De Kinepolis Group met circa 100 bioscopen wereldwijd en zo’n 17 - grotere - bioscopen in Nederland, zag het aantal bezoekers in het eerste kwartaal van dit jaar dalen, maar de bestedingen aan dranken en snacks stijgen. Het aantal bezoekers daalde met 6,0% tot 8,8 miljoen, door minder succesvolle films in de eerste maanden van dit jaar en een sterk eerste kwartaal vorig jaar. Ondanks de daling in bezoekersaantallen wist het bedrijf de gemiddelde opbrengst per bezoeker wel verder te vergroten. De opbrengsten per bezoeker namen in alle landen waar Kinepolis zit toe, zowel in de verkoop van (fris-)dranken als die van snacks. In bioscoopjargon wordt dat die verkopen ook wel de ‘in-theatre sales’ of ITS genoemd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Doritos en JIMMY’s samen in on-the-go en inflight

Samenwerking – Popcorn-producent Jimmy Products is een samenwerking gestart met Doritos van Pepsico. Doritos, en JIMMY’s dipsauzen zullen in drie deelmarkten als één gecombineerd product worden aangeboden voor inflight, bioscopen en on-the-go. De productcombinaties beleefden de première op de vakbeurs Sial in Parijs, die deze dagen plaatsvindt tot en met 23 oktober.

Lees bericht




Jimmy’s bouwt nieuwe duurzame hoofdvestging in Ridderkerk

Hoofdkantoor - Jimmy Products, de producent van Jimmy’s Popcorn, Nachos en Dips, heeft bekend gemaakt dat het een nieuwe hoofdvestiging gaat bouwen op het bedrijventerrein Dutch Fresh Port in Ridderkerk. Dit nieuwe bedrijvenpark is uitsluitend bestemd voor circulaire en duurzame agrofood-bedrijven. Jimmy’s wil hier de eigen ambities op het terrein van duurzaamheid verwezenlijken.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid