Meer bestedingen bij bezoekers Kinepolis-bioscopen
Bioscoop – De Kinepolis Group met circa 100 bioscopen wereldwijd en zo’n 17 - grotere - bioscopen in Nederland, zag het aantal bezoekers in het eerste kwartaal van dit jaar dalen, maar de bestedingen aan dranken en snacks stijgen. Het aantal bezoekers daalde met 6,0% tot 8,8 miljoen, door minder succesvolle films in de eerste maanden van dit jaar en een sterk eerste kwartaal vorig jaar. Ondanks de daling in bezoekersaantallen wist het bedrijf de gemiddelde opbrengst per bezoeker wel verder te vergroten. De opbrengsten per bezoeker namen in alle landen waar Kinepolis zit toe, zowel in de verkoop van (fris-)dranken als die van snacks. In bioscoopjargon wordt dat die verkopen ook wel de ‘in-theatre sales’ of ITS genoemd. Bron: @FoodClicks Bioscoop – De Kinepolis Group met circa 100 bioscopen wereldwijd en zo’n 17 - grotere - bioscopen in Nederland, zag het aantal bezoekers in het eerste kwartaal van dit jaar dalen, maar de bestedingen aan dranken en snacks stijgen. Het aantal bezoekers daalde met 6,0% tot 8,8 miljoen, door minder succesvolle films in de eerste maanden van dit jaar en een sterk eerste kwartaal vorig jaar. Ondanks de daling in bezoekersaantallen wist het bedrijf de gemiddelde opbrengst per bezoeker wel verder te vergroten. De opbrengsten per bezoeker namen in alle landen waar Kinepolis zit toe, zowel in de verkoop van (fris-)dranken als die van snacks. In bioscoopjargon wordt dat die verkopen ook wel de ‘in-theatre sales’ of ITS genoemd. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtStatieHeld is nieuw inzamelingssysteem voor statiegeld
Statiegeld - De consument laten bijdragen aan duurzaamheid door het statiegeldsysteem eenvoudiger te maken. Dat is het doel van ondernemer Ruben Autsema. Om dat te realiseren ontwikkelde hij het initiatief StatieHeld.
Lees berichtJimmy’s bouwt nieuwe duurzame hoofdvestging in Ridderkerk
Hoofdkantoor - Jimmy Products, de producent van Jimmy’s Popcorn, Nachos en Dips, heeft bekend gemaakt dat het een nieuwe hoofdvestiging gaat bouwen op het bedrijventerrein Dutch Fresh Port in Ridderkerk. Dit nieuwe bedrijvenpark is uitsluitend bestemd voor circulaire en duurzame agrofood-bedrijven. Jimmy’s wil hier de eigen ambities op het terrein van duurzaamheid verwezenlijken.
Lees berichtThe(Any)Thing breidt uit naar eerste Pathé-bioscoop
Bioscoop - The(Any)Thing gaat haar derde locatie openen bij Pathé Ypenburg. Het is de eerste keer dat het on-demand bioscoop concept wordt geïntroduceerd in een multiplex bioscoop, laat Pathé weten.
Lees berichtEerste Pinksterdag recorddag voor bioscopen en filmtheaters
Leisure - Eerste Pinksterdag was een recorddag voor alle bioscopen en filmtheaters. In totaal hebben 189.263 mensen de bioscopen en filmtheaters bezocht. Zondag 5 juni is daarmee de beste dag sinds de start van de coronapandemie van 26 februari 2020. Dat meldt de vereniging voor bioscopen en filmtheaters (NVBF).
Lees berichtBioscoopbranche verbaasd over mogelijk OMT-advies
Bioscopen – De bioscoopbranche heeft met verbazing kennis genomen van het mogelijke advies van het Outbreak Management Team (OMT) om bioscopen en theaters tijdelijk te sluiten. Volgens de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) heeft de sector laten zien dat het de afspraken nakomt en goed controleert.
Lees bericht