Nieuwe doggybagactie bij restaurants van natuur & Milieu


Actie – Vorig jaar was het de eerste keer dat Natuur & Milieu gratis doggybags uitdeelde aan restaurants. Dit jaar wordt de actie herhaald en worden er 50.000 doggybags uitgedeeld. In de tussenliggende tijd blijkt dat 1 op 3 Nederlanders de doggybag steeds normaler is gaan vinden in Nederland. Uit onderzoek in op dracht van Natuur & Milieu en Depa blijkt dat bijna 1 op de 5 Nederlanders dit jaar vaker dan andere jaren om een doggybag gevraagd. De helft van alle Nederlanders is zich het afgelopen jaar bewuster geworden van de hoeveelheid eten die hij weggooit. 36% vindt een doggybag steeds normaler worden in Nederland. Hoewel meer Nederlanders om een doggybag vragen, rust er nog steeds een taboe op de doggybag zo blijkt. 47% vindt het gênant om een doggybag te vragen in een restaurant, vorig jaar was dat 52%. Ruim 1 op de 3 schaamt zich om met een herkenbare doggybag over straat te lopen. 74% neemt nooit eten mee naar huis. 44% zou vaker om een doggybag vragen als deze bekender zou zijn in Nederland. Een doggybag past uitstekend in de Nederlandse cultuur, volgens Natuur & Milieu. 68% is opgevoed met de regel dat je altijd je bord moet leegeten. 82% heeft een hekel aan voedselverspilling. Een lichte toename ten opzichte van vorig jaar. Daar komt bij dat 68% uit eten gaan in Nederland duur vindt. 'Vreemd dus, dat we nog niet massaal om een doggybag vragen als zuinige Nederlanders. Wel veel geld uitgeven, maar weinig eten mee naar huis nemen,' zegt Olof van der Gaag, directeur campagnes van Natuur & Milieu. Restaurants die een setje doggybags kopen, ontvangen een gratis promotiepakket van Depa, bestaande uit een raamsticker, stickers voor op de menukaart en actievouchers die restaurants in kunnen zetten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid