PLUS verruimt assortiment biologische melk


Supermarkt - Sinds juni 2021 is alle dagverse melk, karnemelk en yoghurt in een literpak en halve literpak van het PLUS huismerk, standaard biologisch. Deze week zet PLUS een volgende grote stap: alle anderhalve- en twee literpakken dagverse melk zijn ook standaard biologisch.

Hiermee verhoogt de supermarktketen haar volume aan biologische zuivel van 7,8 naar 13,6 miljoen liter, omgerekend wel 68 miljoen glazen melk per jaar. De supermarkt doet dat zonder de prijs te verhogen voor de consument want de meerprijs voor biologische melk neemt de supermarktorganisatie voor haar rekening. De supermarkt wil op die manier de consument de kans bieden om in tijden van hoge inflatie, toch duurzame aankopen te blijven doen.

Toegankelijk voor iedereen

PLUS wil haar klanten helpen met het ontwikkelen van een duurzamere leefstijl en moedigt hen aan om te kiezen voor producten die daarbij passen. Daarom zijn nu, in navolging van halve- en literpakken melk, karnemelk en yoghurt, de anderhalve- en twee literpakken melk aan de beurt. Ook deze worden vanaf september standaard gevuld met biologische melk van Nederlandse koeien. Zonder hier een meerprijs voor te vragen. Michaël Wilde, directeur van Bionext, ketenorganisatie voor biologische landbouw en voeding: “De stap die PLUS hiermee zet, zet geen enkele andere reguliere supermarkt. Biologische producten zijn onderdeel van de oplossing voor veel van de maatschappelijke uitdagingen die we tegenkomen, zoals afname van biodiversiteit, uitputting van de bodem, stikstof, watervervuiling, gezondheid en klimaatverandering.”

Bron: PLUS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’

Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.

Lees bericht


CBL roept boeren op acties te beëindigen

Boerenacties - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, roept protesterende boeren op per direct de blokkades van distributiecentra op te heffen. De belangenorganisatie vindt de blokkades onacceptabel.

Lees bericht

GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht



Stijgende prijzen rem op herstel retailsector

Analyse – Een volumegroei van 1 procent voor de retailsector in 2022 verwacht ABN AMRO. Een belangrijke oorzaak van die matige groei zijn de stijgende prijzen, ook die van de boodschappen. Als andere reden voor de matige groei ziet de bank de verschuivingen in bestedingen naar diensten als reizen en horeca zodra alle beperkende maatregelen zijn opgeheven.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid