Schiphol krijgt internationale prijs van reizigers


Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek op de luchthaven, een van de projecten waar Schiphol en HMSHost samenwerken

Luchthaven – Schiphol heeft onlangs een belangrijke internationale prijs ontvangen, toegekend door reizigers. Internationale reizigers prijzen vooral de Nederlandse ervaring die zij opdoen Schiphol.

De waardering van de internationale reizigers bleek uit de Travel Retail Award ‘Best Sense of Place’ die Schiphol kreeg op het Travel Retail Consumer Forum in Londen. De prijs toont aan dat internationale reizigers vinden dat de lokale identiteit, dus Nederland, op Schiphol het best zichtbaar is.

Het onderzoek werd gedaan door onderzoeksbureau m1nd-set dat samen met TR Business (Travel & Retail medium) duizenden reizigers daarvoor heeft geraadpleegd. Reizigers konden per onderdeel stemmen op 60 luchthavens wereldwijd, maar de meeste stemmen voor “Best Sense of Place” gingen naar luchthaven Schiphol. Robbert Visser, Sr. Manager Commercial Terminal bij Amsterdam Airport Schiphol laat in een reactie weten: “We zetten ons in om een winkel- en horeca-ervaring neer te zetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met de Nederlandse identiteit. Deze prijs is dus een prachtige erkenning voor de ambitie die we nastreven, een kers op de taart. We blijven ons inzetten om reizigers met onze lokale identiteit te verrassen en inspireren tijdens hun verblijf op de luchthaven”.

Unieke Nederlandse ervaring

Schiphol laat weten dat Nederlandse iconen vaak centraal staan in winkels en horeca op Schiphol. Op die manier krijgen reizigers een ervaring mee die zij alleen in Nederland kunnen krijgen. “Dit komt terug in veelal de kleur oranje, typische Nederlandse producten, in bekende en minder bekende nationale merken, maar ook het Rijksmuseum en NEMO en bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand cafe “Tastes of the lowlands”, aldus Schiphol. HMSHost dat de meeste horecalocaties op Schiphol exploiteert probeert naast het internationale aspect meestal ook een typisch Nederlands tintje mee te geven aan de locaties.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid