Schiphol krijgt internationale prijs van reizigers
Luchthaven – Schiphol heeft onlangs een belangrijke internationale prijs ontvangen, toegekend door reizigers. Internationale reizigers prijzen vooral de Nederlandse ervaring die zij opdoen Schiphol.
De waardering van de internationale reizigers bleek uit de Travel Retail Award ‘Best Sense of Place’ die Schiphol kreeg op het Travel Retail Consumer Forum in Londen. De prijs toont aan dat internationale reizigers vinden dat de lokale identiteit, dus Nederland, op Schiphol het best zichtbaar is.
Het onderzoek werd gedaan door onderzoeksbureau m1nd-set dat samen met TR Business (Travel & Retail medium) duizenden reizigers daarvoor heeft geraadpleegd. Reizigers konden per onderdeel stemmen op 60 luchthavens wereldwijd, maar de meeste stemmen voor “Best Sense of Place” gingen naar luchthaven Schiphol. Robbert Visser, Sr. Manager Commercial Terminal bij Amsterdam Airport Schiphol laat in een reactie weten: “We zetten ons in om een winkel- en horeca-ervaring neer te zetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met de Nederlandse identiteit. Deze prijs is dus een prachtige erkenning voor de ambitie die we nastreven, een kers op de taart. We blijven ons inzetten om reizigers met onze lokale identiteit te verrassen en inspireren tijdens hun verblijf op de luchthaven”.
Unieke Nederlandse ervaring
Schiphol laat weten dat Nederlandse iconen vaak centraal staan in winkels en horeca op Schiphol. Op die manier krijgen reizigers een ervaring mee die zij alleen in Nederland kunnen krijgen. “Dit komt terug in veelal de kleur oranje, typische Nederlandse producten, in bekende en minder bekende nationale merken, maar ook het Rijksmuseum en NEMO en bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand cafe “Tastes of the lowlands”, aldus Schiphol. HMSHost dat de meeste horecalocaties op Schiphol exploiteert probeert naast het internationale aspect meestal ook een typisch Nederlands tintje mee te geven aan de locaties.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Biertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtRotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht