Sligro gaat serieus werk maken van de Belgische markt


Groothandel – Sligro gaat met een combinatie van zelfbediening en bezorging serieuze stappen zetten op de Belgische markt. In Vlaanderen worden daarvoor twee vestigingen ingericht, waarvan er eentje in het najaar van 2016 de deuren opent. Daarnaast wordt voor het dagelijks bestuur een klein hoofdkantoor in België ingericht waar met name de lokale commerciële activiteiten zullen plaatsvinden. Koen Slippens maakte deze stap bekend tijdens de eerste half jaarscijfers. De stappen worden gezet na een grondige studie waarin de kansen van de groothandel op de Belgische markt zijn bekeken en geanalyseerd. Daarbij was het uitgangspunt dat op termijn een top drie positie moet kunnen worden verworven. Sligro neemt voor de Belgische plannen de Sligro 3.0 merkstrategie als uitgangspunt. We worden enkele elementen aangepast aan de Belgische markt. Verder maakt de groothandel, daar waar mogelijk, gebruik van de centrale systemen en backoffice in Nederland. Sligro realiseerde over het eerste halfjaar een nettowinst van € 29 miljoen, een toename van 7,4% ten opzichte van dezelfde periode in 2014. De omzet over het eerste halfjaar 2015 bedroeg € 1.274 miljoen, een toename van 1,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2014. Autonoom nam de omzet met 0,5% toe. De netto-omzet in foodservice nam toe met 1,8% (Q2: 0,2%). Autonome was die groei 0,8% (Q2: -0,4%). Slippens daarover: “We hadden te maken met een sterke vergelijkingsbasis in het tweede kwartaal en de uitstroom van twee relatief grote klanten sinds het vierde kwartaal van vorig jaar.” Verder liet Slippens weten dat het Sligro 3.0 concept goed aanslaat en dat het ‘op pittige snelheid' wordt uitgerold. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid