Starbucks wil meer lunches en diners


Formulenieuws – Starbucks wil in de komende periode de omzet uit de verkoop van food verdubbelen. Het haalt daarom de toevoeging Coffee uit het logo. Meer lunches en diners moeten er worden geserveerd. Dit is op een bijeenkomst van aandeelhouders bekend gemaakt. De nieuwe strategie moet ertoe leiden dat de komende vijf jaar de omzet toeneemt met 10 procent per jaar. Onderdeel van die nieuwe koers is ook het vereenvoudigen van betalen en bestellen. Het bedrijf gaat daarvoor een nieuw mobiel betaal- en bestelsysteem introduceren waardoor klanten sneller geholpen kunnen worden. Meer inzetten op lunches en diners moet de omzet vooral fors laten stijgen. Het concern verwacht binnen afzienbare periode de omzet uit voedsel te kunnen laten groeien tot 4 miljard dollar (3,2 miljard euro). Starbucks heeft in de VS 32 vestigingen waar diners worden geserveerd. Dat moeten er straks 2700 worden. Welke consequenties de nieuwe koers heeft voor de Nederlandse vestigingen is niet bekend. Het voedselassortiment in de Nederlandse vestigingen is vooralsnog beperkt. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid