Stijn Mentrop nieuwe Director Marketing & Communications McDonald’s


Mentrop gaat zich naast marketing en communicatie ook bezighouden met se strategische positionering van McDonald's

Benoeming - Stijn Mentrop is per 15 maart begonnen als Director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & communicatie activiteiten, geeft hij invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant. Mentrop is onderdeel van het directieteam, dat sinds 1 juni aangestuurd wordt door Managing Director Annemarie Swijtink.

Mentrop is een zeer ervaren en ondernemende business marketeer. Hij begon zijn carrière bij Unilever, waar hij verantwoordelijk was voor de merken Hertog Ice en OLA Viennetta. Na Unilever stapte hij over naar L'Oréal, waar hij de marketingactiviteiten deed voor het merk Garnier. Aansluitend keerde hij nog even terug naar Unilever om het merk AdeZ te lanceren, maar richtte vervolgens zijn eigen bureau op. Na tien jaar besloot Mentrop terug te keren naar klantzijde  en ging hij aan de slag als Senior Global Marketeer bij Philips.  Annemarie Swijtink, Managing Director McDonald’s Nederland: “We zochten een gepassioneerde marketeer die merk, impact en business naadloos weet aan te sluiten op elkaar. Met Stijn hebben we een hele fijne collega binnengehaald, met een ontzettend scherp oog voor de huidige tijdgeest en de strategische uitdagingen van ons merk en onze organisatie.”

Bron: McDonald’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht


McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid