Studenten organiseren Colourfull Lunch voor de horeca


Studenten organiseren lunch om aandacht te vragen voor de horeca / Foto bij: Michiel Ton

Actie – Studenten van het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland hebben met een lunch aandacht gevraagd voor de problemen in de horeca. Met de Colourfull Lunch wilden zij de aandacht vestigen op het werken in de horeca in het algemeen en het tekort aan personeel en de horeca-opleidingen in het bijzonder.

Je zou verwachten dat bij de horecastudenten van het Horeca & Toerisme College na bijna twee jaar coronamaatregelen de moed een beetje in de schoenen is gezonken. Maar niets is minder waar. Uiteraard worden de gasten gemist en en balen ze van de maatregelen, maar vooral ook zijn de studenten bezig er het beste van te maken.

Vandaar dat dinsdag 18 januari, een dag na Blue Monday, de zogenaamd meest depressieve dag van het jaar, de studenten een Colourfull Lunch organiseerden in leerrestaurant Lokaal. Met een kleurrijke driegangen lunch gaven de studenten, samen met drie docenten, een positieve draai aan de huidige situatie in de horeca. “We hebben een menu samengesteld waar je echt vrolijk van wordt en waarmee we kunnen verrassen”, aldus docent Ronald de Boer.

Hospitality toppers

Suzanne Staal, directeur van het Horeca & Toerisme College: “Ondanks de moeilijke tijd leiden we, samen met de leerbedrijven in de horeca, studenten op. De praktijklessen op school mogen gelukkig altijd doorgaan. Dus met een aantal aanpassingen kunnen wij het leerrestaurant openhouden zodat onze studenten kunnen blijven leren. Dit zijn de hospitality toppers van de toekomst, waar de sector om staat te springen. Want we verwachten dat het écht weer booming gaat worden. Voor de lockdown was er al een enorm tekort aan personeel en dat verwachten we op korte termijn weer.”

Super initiatief

Voor de lunch waren, vanwege de maatregelen, een beperkt aantal gasten aanwezig. Bekende horecazaken uit Utrecht, zoals The Streetfood Club en Hemel & Aarde, bezochten het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland, net als twee afgevaardigden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). “Een super initiatief,” noemt Pike Uittenbogaard, bestuurder van KHN, regio Midden Nederland, de lunch. “Hiermee laten studenten zien hoe interessant en veelzijdig een horeca opleiding is. Je legt een goede basis voor de toekomst en bent breed inzetbaar. Gastvrije, zelfverzekerde mensen met een goede werkmentaliteit zijn gewild op de arbeidsmarkt. Precies de skills die je leert op een horeca opleiding”.

Bron: ROC/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid