Tweede editie Gastvrij Rotterdam groeit fors


Beurzen – De horecabeurs Gastvrij Rotterdam groeit naar verwachting in beursoppervlakte met zo’n 25 tot 30 procent. Dat zegt Robert Melaard, exhibition manager van de beurs. De beurs die vorig jaar de eerste editie beleefde blonk uit in duidelijkheid en overzichtelijkheid. Bovendien waardeerden bezoekers en exposanten vooral ‘de horecasfeer’ van de nieuwe beurs. Of die blijvend is met de uitbreiding van het aantal vierkante meters is straks op 22 tot en met 24 september in Ahoy te zien. Op de aankomende beurs veel aandacht voor duurzaam. ‘Duurzaam- en maatschappelijk verantwoord ondernemen is binnen de horeca een snel groeiend aandachtsgebied,’ zegt Melaard. Op het ‘Dit Smaakt Naar Meer!’ Paviljoen krijgen zo'n 25 leveranciers van verantwoorde, biologische, fairtrade, energiezuinige of anderszins duurzame producten op Gastvrij Rotterdam een eigen podium. Om alle aanbieders van duurzame producten te verbinden is ‘The Taste of Green’ route ontwikkeld, die de aanbieders van deze producten herkenbaar maakt voor de bezoekers. Daarnaast heeft de beurs een aantal ‘publiektrekkers’: Dit jaar zal Dirk Peeters met Didess voor het eerst deelnemen aan Gastvrij Rotterdam. Didess wil chefs inspireren met de allernieuwste creaties van ambachtelijke koekjes, decoratie en patisserie. Daarnaast kunt u als bezoeker ook kennismaken met R&D Food Revolution. De bedenkers van dit concept zijn Albert Adrià, Rudi Van Beylen en Dirk Peeters. Samen hebben ze één resultaat voor ogen: leverancier van creativiteit worden door het aanbieden van innovatieve topproducten. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid