Van Loon Group en Q-group gaan krachten bundelen
Samenwerking - Van Loon Group en Q-group slaan de handen ineen. Door gebruik te maken van elkaars kennis en ervaring in vlees en convenience producten voor foodservice en retail kunnen zij beter inspelen op de snel veranderende vraag van de markt. Beide bedrijven verwachten gezamenlijk ook sneller te kunnen groeien in de Benelux.
Het Oost-Vlaamse Q-group van de familie De Bruycker is in 50 jaar uitgegroeid tot een toonaangevende speler voor de foodservice in België. Q-group verzorgt de verkoop, productie en distributie van verse vleesproducten, charcuterie en vleesvervangers aan meer dan 2000 grootkeukens. Van Loon Group, van oorsprong een Brabants familiebedrijf, is marktleider in vlees en convenience. Het bedrijf levert aan retail en foodservice.
Geleidelijk
Van Loon Group neemt de aandelen van Q-group geleidelijk over. Van Loon start dus als minderheidsaandeelhouder en neemt het bedrijf in vijf jaar tijd volledig over. De directie en het management van Q-group, evenals de actieve aandeelhouders van de familie De Bruycker, blijven zelfstandig opereren.
Deze internationale samenwerking is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de twee familiebedrijven die beide recent hun 50-jarig jubileum vierden. Guy de Bruycker, uitvoerend voorzitter Q-group: “We mogen niet blind zijn voor de uitdagingen welke op ons afkomen. Door de intensieve samenwerking met een grote speler als Van Loon Group kunnen we ons traject van verdere professionalisering sneller en efficiënter realiseren.” Erik van Loon, eigenaar en voorzitter Raad van Commissarissen Van Loon Group over de overname: ”Van Loon Group gelooft in de capaciteiten van Q-group en haar medewerkers en ziet de toekomst vol vertrouwen tegemoet. Met deze samenwerking zijn wij in staat een mooie positie op de Belgische foodservice markt te verwerven.
Mededingingsautoriteit
De beoogde transactie zal naar verwachting in de komende maanden worden afgerond, onder voorbehoud van goedkeuring door de Belgische mededingingsautoriteit. Over de financiële details van deze samenwerking worden geen mededelingen gedaan.
Bron: Van Loon/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van Loon neemt activiteiten Conveni Landgraaf over
Overname - Van Loon Group heeft de productie en verkoop van verse pastasauzen van Conveni Landgraaf overgenomen. Door deze overname breidt het assortiment verse maaltijden en soepen van Van Loon voor retail en foodservice fors uit.
Lees berichtVleesbedrijf De Groene Weg komt met Goed Verhaal Box
Introductie - Biologisch vleesleverancier De Groene Weg lanceert de Goed Verhaal Box. Het bedrijf wil daarmee vleesminnend Nederland helpen om voor duurzaam vlees te kiezen.
Lees berichtVan Loon Group neemt maaltijdproducent Maître over
Overname - Van Loon Group is voornemens Maître in Oude-Tonge over te nemen van haar huidige aandeelhouder Nobel Capital Partners. Maître produceert koelverse maaltijden, maaltijdcomponenten en soepen voor retail en foodservice. De overname past in de strategie van Van Loon Group om verder te groeien in maaltijden en convenience, zo laat het bedrijf weten.
Lees berichtNederland Vleesland laat tegengeluid horen in Haarlem
Actie – Nederland Vleesland, het nieuwe initiatief van een aantal partijen in de vleessector, gaat in Haarlem, waar vleesreclames straks zijn verboden in de publieke ruimte, een tegengeluid laten horen. De belangenclub, die bij de oprichting aangaf het eerlijke verhaal over vlees te willen vertellen, start een abri-campagne waar het duidelijk wil maken dat vlees een gezond en goed product is,...
Lees berichtVleessector presenteert platform ‘Nederland Vleesland’
Platform - De vleessector heeft donderdag de aftrap gegeven voor de maatschappelijke dialoog onder de noemer ‘Nederland Vleesland, waar smaken verschillen’. Bij de presentatie waren de zes partners aanwezig die het initiatief hebben opgepakt om het verhaal over en van vlees genuanceerder naar buiten te brengen
Lees berichtREWE ontwikkelt en test vier to go-shopformats
Buitenland – REWE, moedermaatschappij van groothandel Lekkerland in Nederland, heeft een viertal shopconcepten ontwikkeld, die momenteel in Duitsland worden getest. Het gaat om shopconcepten voor hightraffic-locaties, als treinstations en luchthaven en universiteiten, kantoren en ziekenhuizen. De vier ontwikkelde concepten verschillen in productaanbod en gebruikte techniek.
Lees bericht