Verschillende acties Grolsch om horeca te helpen


Actie – Bierbrouwer Grolsch zet verschillende acties in om de getroffen horecabedrijven te helpen. Zo start de brouwer als partner van #helpdehoreca met de verkoop een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten waardebonnen kunnen winnen die straks zijn te besteden in de horeca, wordt opgehaald bier verwerkt tot veevoer en organiseert het Live Sessies in lege horecazaken waarbij kijkers worden aangespoord te doneren aan #helpdehoreca.

Met deze laatste actie hoopt Grolsch zelf ruim €200.000,- te kunnen doneren aan het horeca-initiatief. Melanie Koning, marketing manager Grolsch bij Koninklijke Grolsch: “Voor de horeca in Nederland komt de huidige situatie hard aan. Wij vinden het belangrijk om de horeca te steunen in deze moeilijke tijden in de hoop dat als deze periode voorbij is, ze hun deuren weer gewoon kunnen openen.”

Oranje bier

De speciale Oranje blikken met daarop het Wilhelmus waren al ontwikkeld voor Koningsdag. Nu deze dag door de huidige omstandigheden niet doorgaat, heeft Grolsch besloten deze in te zetten als extra steun voor #helpdehoreca. De Oranje Blikken zijn vanaf nu te koop in alle supermarkten als tijdelijke vervanging van de vertrouwde groene blikken. Consumenten worden opgeroepen om een foto te maken van dit blik en deze te delen op social media met #helpdehoreca en @grolsch_nl om zo kans te maken op een waardebon ter waarde van €25,-. De brouwer stelt 1.000 waardebonnen beschikbaar;

Waardebonnen

Vanaf eind april ontvangen consumenten bovendien bij aankoop van een krat Grolsch €5,- korting op een waardebon van #helpdehoreca die straks te besteden is in horecazaken die Grolsch schenken. In totaal stelt Grolsch 40.000 waardebonnen beschikbaar;

Live sessies

Vanaf a.s. woensdag 15 april organiseert Grolsch de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies. Dit zijn concerten in lege horecazaken van vijf Nederlandse artiesten; Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex. Deze concerten zijn een ode aan de horeca en worden gelivestreamd via het Instagram-kanaal van Grolsch.

Vers bier

De maatregelen die de bierbrouwer voor de horeca heeft genomen focussen zich op het verschaffen van liquiditeit en de kwaliteit van het bier. In het eerste geval gaat het om het uitstellen van betalingen, zoals huur, rente en aflossingstermijnen. In het tweede geval gaat het om het omruilen van bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden. Wanneer hun afnemers weer open mogen, krijgen ze hier vers bier van Grolsch voor terug. Het bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden wordt door Grolsch opgehaald en vervolgens verwerkt tot veevoer.

Bron: @Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht







Jasper Kessels nieuwe Directeur Horeca AB InBev

Benoeming - Jasper Kessels (36) is per 1 april de nieuwe Directeur Horeca van Bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Michele van Spilbeeck op, die na ruim 4 jaar in het Nederlandse horecateam in een andere rol zal starten bij de internationale brouwer.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid