Visrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam
Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.
De uitbreiding naar Rotterdam zien de initiatiefnemers achter Pesca als een logische stap, omdat er belangstelling is voor het vernieuwende horecaconcept en omdat het visrestaurant beleverd wordt door het Rotterdamse Schmidt Zeevis. Het concept wil gasten een beleving rondom vis bezorgen. Daarom komen de gasten bij binnenkomst langs de ‘visafslag’ waar de keuze wordt gemaakt. De visprijs varieert gedurende de avond net als bij een echte visafslag. Daarmee heeft het bedrijf ook gelijk een sturing in viskeuze bij de klant om derving te verminderen. Daarnaast heeft Pesca de missie om over 100 jaar nog steeds vis te kunnen verkopen. “Ik heb wel eens geroepen dat iedereen een Pesca in zijn of haar stad moet kunnen vinden”, zegt Jos de Jong, die samen met Sven Sallaerts de starters zijn van Pesca. “Het concept staat inmiddels als een huis en we zijn klaar voor expansie.” Dankzij groeikapitaal van honderden crowdfunders kan Pesca, na twee bewogen jaren, eindelijk de eerste stappen zetten om de toekomstplannen te verwezenlijken.
Vernieuwend
Pesca opende in 2016 haar deuren aan de Rozengracht te Amsterdam. Pesca heeft een vernieuwende kijk op de beleving van een vismarkt in combinatie met een restaurant, maar heeft ook een afwijkend HR-beleid; een gedeelte van de winst wordt namelijk verdeeld onder het team. Pesca heeft daarnaast een eigen Foundation, hiermee worden doelen gesteund die zich inzetten voor schoon drinkwater, gezonde visbestanden en een plasticvrije oceaan.
Bron: Younique Concepts/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Pannenkoekenrestaurants doen het goed
Analyse - Pannenkoekenrestaurants in Nederland doen het goed . Door een efficiënte bedrijfsvoering, aantrekkelijke prijsstelling en gunstige locaties, weten zij blijvend mensen te trekken. Bovendien lijken personeelstekorten in deze branche niet aan de orde te zijn. Dat meldt ABN Amro in een analyse van de leisuremarkt.
Lees berichtDineren met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw
Horecaconcept – Amsterdam is een nieuw culinair concept rijker met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw. Deze unieke dinershow combineert culinaire hoogstandjes met een verfijnde 3D-cinema. Na shows in onder andere Parijs, Londen en New York, is Amsterdam de volgende locatie waar mensen de show kunnen gaan zien.
Lees berichtING Research: ‘Hand op de knip in horeca is tijdelijk’
Analyse – Ondanks dat de Nederlandse economie fors groeit, was de consument voorzichtig met het uitgeven van geld. Voor een deel is dat volgens ING Research te verklaren door de hoge inflatieperceptie bij de consument, maar ook het slechte weer speelde een rol. Vooral voor de horeca. De ontwikkelingen zijn in ieder geval tijdelijk. Over de tweede helft van het jaar...
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtVan Gelder sluit groentespeciaalzaak de Versmarkt
Versmarkt - Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk. De sluiting markeert het einde van een tijdperk voor dé groentezaak. Dankzij de groentezaak kon Van Gelder een halve eeuw geleden beginnen met het leveren aan een drietal horecaklanten.
Lees berichtSchiphol start samenwerking voor verduurzaming horeca
Luchthaven – Schiphol heeft samen met haar horecapartners een overeenkomst getekend om te werken aan een meer duurzame horecatoekomst op de luchthaven. Eén van de doelen is om in 2030 de CO2-uitstoot met 50% te verminderen ten opzichte van 2023, voornamelijk door 60% van het totaal verkochte aanbod van voedsel en zuivel plantaardig te maken.
Lees bericht