Visrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam
_1080_720_90.jpg)
Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.
De uitbreiding naar Rotterdam zien de initiatiefnemers achter Pesca als een logische stap, omdat er belangstelling is voor het vernieuwende horecaconcept en omdat het visrestaurant beleverd wordt door het Rotterdamse Schmidt Zeevis. Het concept wil gasten een beleving rondom vis bezorgen. Daarom komen de gasten bij binnenkomst langs de ‘visafslag’ waar de keuze wordt gemaakt. De visprijs varieert gedurende de avond net als bij een echte visafslag. Daarmee heeft het bedrijf ook gelijk een sturing in viskeuze bij de klant om derving te verminderen. Daarnaast heeft Pesca de missie om over 100 jaar nog steeds vis te kunnen verkopen. “Ik heb wel eens geroepen dat iedereen een Pesca in zijn of haar stad moet kunnen vinden”, zegt Jos de Jong, die samen met Sven Sallaerts de starters zijn van Pesca. “Het concept staat inmiddels als een huis en we zijn klaar voor expansie.” Dankzij groeikapitaal van honderden crowdfunders kan Pesca, na twee bewogen jaren, eindelijk de eerste stappen zetten om de toekomstplannen te verwezenlijken.
Vernieuwend
Pesca opende in 2016 haar deuren aan de Rozengracht te Amsterdam. Pesca heeft een vernieuwende kijk op de beleving van een vismarkt in combinatie met een restaurant, maar heeft ook een afwijkend HR-beleid; een gedeelte van de winst wordt namelijk verdeeld onder het team. Pesca heeft daarnaast een eigen Foundation, hiermee worden doelen gesteund die zich inzetten voor schoon drinkwater, gezonde visbestanden en een plasticvrije oceaan.
Bron: Younique Concepts/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ING voorspelt uitdagend jaar voor de horeca
Analyse – Ondanks een laag consumentenvertrouwen, maakt de horeca een goede start in 2023. Consumenten gaven in het eerste kwartaal maar liefst 7% meer uit dan een jaar geleden. Maar voor heel 2023 verwacht ING Research toch problemen en voorziet de bank een uitdagend jaar.
Lees berichtRecordaantal high tea reserveringen voor Moederdag
Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.
Lees berichtCacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
Lees berichtAppèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft
Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.
Lees berichtHet Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform
Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY) horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.
Lees berichtWeelderig kleurrijk jaren ’70 design bij La Nostra Gigi
Horecaconcept – Pesca, Skylounge Ventuno, MaMa Kelly, het zijn stuk horecaconcepten waar naast goed eten het interieur een belangrijke rol speelt. Zo ook bij La Nostra Gigi aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Een nieuw horecaconcept dat veel ruimte biedt voor Italiaans shared dining en een borrel; een weelderig en kleurrijke trattoria, cocktailbar en lounge in één.
Lees bericht