ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtSodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees berichtFreasy neemt plantaardige Good Chef over
Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.
Lees berichtVerstegen introduceert plantaardig Kneed & Klaar
Introductie - Verstegen zet een belangrijke stap richting een meer plantaardige toekomst met de introductie van Kneed & Klaar. Het kruidenbedrijf uit Rotterdam introduceert zeven verschillende 100% plantaardige mixen waarmee snel vleesvervangers gemaakt kunnen worden.
Lees berichtVITAL keert terug als cateraar ROC Amsterdam
Catering - Na een jaar afwezigheid is VITAL-catering weer terug als cateraar op het ROC in Amsterdam. VITAL-catering gaat het cateren samen met Cater Concept uit Raalte invulling geven.
Lees berichtXXL Nutrition samen met Mama’s Maaltijden in sportschool
Vending – Vanaf deze week kunnen sporters bij sportschool Sport & Fitness Living Well in Gouda een gezonde avondmaaltijd halen uit een automaat. De zogenaamde Fitmeals in deze vending zijn door XXL Nutrition samen met Mama’s Maaltijden ontwikkeld.
Lees berichtBOER&NLekker en platform Lokalist bundelen krachten
Samenwerken - Het korte ketenconcept BOER&NLekker, een initiatief van boerencoöperatie Agrifirm, en bestel- en transportplatform voor lokaal eten Lokalist bundelen hun krachten, met een nieuwe focus op de zakelijke markt. Beide partijen willen met de samenwerking een ‘one-stop shop’ inrichten voor retail, catering en horeca voor directe inkoop bij lokale duurzame boeren.
Lees berichtBlue Band lanceert als eerste in Nederland een papieren kuip
Introductie - Als eerste in Nederland lanceert Blue Band een kuip die gemaakt is van papier. De innovatieve kuip is vrij van plastic, 100% recyclebaar en mag gewoon bij het papierafval weggegooid worden. Naast de nieuwe verpakking, introduceert Blue Band eveneens een vernieuwd ontwerp dat duidelijk de zes natuurlijke ingrediënten van Roombeter visualiseert.
Lees berichtBitburger in zee met jam- en zoetwarenfabrikant Zentis
Samenwerking – Bierbrouwerijgroep Bitburger Braugruppe en jam- en zoetwarenfabrikant Zentis hebben de handen ineengeslagen. Hun nieuwe joint venture, V-Comp Pro, richt zich op de ontwikkeling van hoogwaardige plantaardige melkalternatieven voor de B2B-markt. Met de kennis, passie en bekendheid van beide gerenommeerde bedrijven wil V-Comp Pro natuurlijke en smaakvolle oplossingen bieden aan klanten in de verwerkende industrie.
Lees berichtHAK kiest voor kartonnenverpakking van SIG
Introductie - HAK heeft als eerste groenteproducent gekozen voor SIG Terra Forest-based polymeren. De nieuwe kartonnenverpakkingen van HAK is duurzaam en speelt in op de algemene wens naar meer duurzamere verpakkingen.
Lees bericht