24H Chefs haalt recordbedrag op voor Rode Kruis


Inzameling – De actie, waarbij verschillende chefs 24 uur lang hebben staan koken voor gasten, heeft het recordbedrag van €55.600,- opgeleverd voor het Rode Kruis. Initiator en chefkok Tjitze van der Dam overhandigde samen met Rode Kruis ambassadeur Humberto Tan de cheque aan het goede doel. Op zondag 17 februari 2019 stonden 24 topchefs, bartenders en BN’ers paraat om 400 gasten verspreid over 24 uur te voorzien van een 9 gangen diner, heerlijke cocktails en onderhoudend entertainment. De opbrengst van deze 24-uur durende kookmarathon was bestemd voor het Rode Kruis. In combinatie met een online veiling werd het recordbedrag opgehaald. “De opbrengst van de actie wordt gebruikt voor het verstrekken van voedselpakketten aan mensen die wereldwijd op de vlucht zijn. 24H Chefs gaat niet alleen over het inzamelen van geld voor een goed doel, maar ook over de bewustwording voor mensen die het minder goed hebben. Deze dag ging over eten met een warm hart”, aldus Humberto Tan. Het evenement werd voor de derde keer georganiseerd door 24/7 Star Events en vond plaats in het Amsterdamse restaurant Juniper & Kin. BN-ers De presentatie was deels in handen van Rode Kruis ambassadeurs Irene Moors, Humberto Tan, Helga van Leur en Kaj van der Ree, verspreid over verschillende momenten gedurende de 24 uur. Tijdens 24H Chefs vond er live entertainment plaats door talentvolle artiesten van Nederlandse bodem, waaronder Jim van der Zee, Mensje van Steen en Barry Paf. Bron: @FoodClicks Inzameling – De actie, waarbij verschillende chefs 24 uur lang hebben staan koken voor gasten, heeft het recordbedrag van €55.600,- opgeleverd voor het Rode Kruis. Initiator en chefkok Tjitze van der Dam overhandigde samen met Rode Kruis ambassadeur Humberto Tan de cheque aan het goede doel. Op zondag 17 februari 2019 stonden 24 topchefs, bartenders en BN’ers paraat om 400 gasten verspreid over 24 uur te voorzien van een 9 gangen diner, heerlijke cocktails en onderhoudend entertainment. De opbrengst van deze 24-uur durende kookmarathon was bestemd voor het Rode Kruis. In combinatie met een online veiling werd het recordbedrag opgehaald. “De opbrengst van de actie wordt gebruikt voor het verstrekken van voedselpakketten aan mensen die wereldwijd op de vlucht zijn. 24H Chefs gaat niet alleen over het inzamelen van geld voor een goed doel, maar ook over de bewustwording voor mensen die het minder goed hebben. Deze dag ging over eten met een warm hart”, aldus Humberto Tan. Het evenement werd voor de derde keer georganiseerd door 24/7 Star Events en vond plaats in het Amsterdamse restaurant Juniper & Kin. BN-ers De presentatie was deels in handen van Rode Kruis ambassadeurs Irene Moors, Humberto Tan, Helga van Leur en Kaj van der Ree, verspreid over verschillende momenten gedurende de 24 uur. Tijdens 24H Chefs vond er live entertainment plaats door talentvolle artiesten van Nederlandse bodem, waaronder Jim van der Zee, Mensje van Steen en Barry Paf. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola

Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang...

Lees bericht


Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar

Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Lees bericht

Coca-Cola in actie met horecaketen De Beren en het Rode Kruis

Actie – Coca-Cola Nederland heeft de actie ‘Making A Difference’ verlengd met een speciale december-editie. De actie, waarbij gezinnen die het hard nodig hebben, werden verrast met maaltijdvouchers voor lokale horecapartners van het frisdrankmerk, wordt nu ook ingezet voor circa 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp. De vouchers worden gekocht bij horecaketen De Beren.

Lees bericht

Horeca Alliantie gaat op 7 december protesteren in Den Haag

Actie - De Horeca Alliantie wil komende maandag 7 december van 12.00 tot 14.00 uur een protestmanifestatie op het Malieveld in Den Haag organiseren. De inzet van de bijeenkomst is het in stand houden van de steunmaatregelen en vragen om gefaseerde opening van de horeca, met in achtneming van de veiligheidsregels.

Lees bericht



PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis

Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen.De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid