Alcoholvrij bier blijft sterk groeien in dalende biermarkt


Foto bij: Nederlandse Brouwers

Bieren - De verkoop van alcoholvrij blijft groeien. In 2020 is de verkoop  gestegen met 8,5%. Dat betekent dat 1 op de 14 biertjes die gedronken wordt nu alcoholvrij is. De totale markt voor bier daalde wel met 14 procent. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers, die vandaag bekend zijn gemaakt.

De verkoop van alcoholvrij bier steeg ondanks dat de horeca een groot gedeelte van 2020 gesloten was. De stijging komt dan ook volledig voort uit het feit dat de consument vaker thuis geniet van een alcoholvrij bier. De stijging van alcoholvrij bier afgelopen jaar is zelfs groter dan de stijging voor corona. Lucie Wigboldus van de Vereniging Nederlandse Brouwers vindt de groei in alcoholvrij bier een mooie opsteker voor de brouwers: “Steeds meer mensen ontdekken dat alcoholvrij bier ook een fijne drank is om gezellige en verantwoorde momenten mee te beleven. Zelfs als door de COVID-maatregelen dit alleen in kleine groepjes kan. Onze brouwers maken bier om mensen te laten genieten en fijne momenten te bezorgen. Dit kan met, maar zeker ook zonder alcohol.”

Brouwers zetten in op alcoholvrij bier

Er is het afgelopen jaar door de brouwers veel energie gestoken in de ontwikkeling van alcoholvrij bier. In 2020 zijn er nog meer varianten alcoholvrij bier bijgekomen. De toename in alcoholvrijbier wordt voor een groot deel veroorzaakt door de stijging van alcoholvrij speciaalbier. De verkoop daarvan steeg met 65,9%.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Royal Swinkels Family Brewers wordt Royal Swinkels

Brouwerij - Royal Swinkels Family Brewers gaat verder als Royal Swinkels. Royal Swinkels vertegenwoordigt een onafhankelijke familie van mouters én brouwers die zich inzet om gezamenlijk succes te behalen en slimmer en duurzamer te ondernemen. Deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat de bestaande naam niet langer alle bedrijfsactiviteiten dekt.

Lees bericht


Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht

Amstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne

Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?

Lees bericht



Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid