Appèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft
_1080_698_90.jpg)
Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.
Appèl laat weten ook nieuwe foodconcepten te gaan neerzetten. Deels worden die voor de zomer, maar ook deels na de zomer worden die geplaatst. Hans van Veen, algemeen directeur Appèl: “Vanuit de Living Campus gedachte hebben we voor de verschillende locaties diverse vernieuwende concepten bedacht. We doen dit niet alleen: er is net als in de huidige situatie veel ruimte voor lokale ondernemers en we slaan de handen ineen met nationaal en internationaal gerenommeerde horecaspecialisten.”
Duurzaamheidsambities
Jaco van Noppen, directeur Campus Real Estate & Facility Management: “De nieuwe samenwerking sluit aan op de duurzaamheidsambitie van de TU Delft. De TU Delft werkt toe naar een CO2-neutrale, circulaire en klimaatadaptieve campus in 2030. En dat doen we op alle vlakken, dus ook met onze horeca-activiteiten. De nieuwe horeca-exploitant heeft naast gezondheid en innovatie, duurzaamheid hoog in het vaandel staan, zoals het reduceren van voedselverspilling en het gebruiken van materialen met een lage milieu-impact. Dat alles past natuurlijk heel goed bij de TU Delft campus en onze community.”
Living labs
Hans Zwartkruis, salesmanager Appèl: “De focus bij de TU Delft ligt op duurzaamheid, onderzoek en innovatie. Deze elementen brengen we prominent naar voren in het menu, waarin we werken volgens de richtlijnen van Eat-Lancet. Het daagde ons ook uit om vernieuwende concepten te bedenken, die nog beter aansluiten op de toekomst. Zo starten we ‘living labs’, waarin we de komende jaren restaurant- en foodconcepten kunnen uittesten. Dat past echt bij deze innovatieve en onderzoekende campus.”
Bron: Appèl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Broekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtHorecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event
Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.
Lees berichtING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO
Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.
Lees bericht