Brandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’
Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.
De worst met uitgesproken rode wijn en wild zwijn staat voor kwaliteit, duurzaamheid en bewust consumeren met een culinair tintje. Dit najaar is de worst verkrijgbaar in de 15 locaties van Grapedistrict.
Zwijn & Wijn
Grapedistrict vond de juiste wijnboer wiens wijn goed past in én bij de worst van Brandt & Levie. De Bojador Tinto Alentejo van Pedro matcht sterk met de smaak van wild zwijn. Zo ontstond de droge worst collab ‘Zwijn & Wijn’: een culinaire worst voor op een winterse borrelplank.
Het borrelmoment
Het idee voor de worst ontstond aan de keukentafel van Brandt & Levie, waar founder Samuel Levie zijn visie op de vleesindustrie deelde met founder Gijs Groenevelt van Grapedistrict. Ze merkten op hoeveel raakvlakken er tussen beide bedrijven zijn. Het logische raakvlak: het borrelmoment, maar vooral ook het gedachtegoed om minder, maar beter te eten of drinken. Liever beter vlees en een goede fles dan kwantiteit en massaproductie.
Bron: Brandt & Levie/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Brandt & Levie komen met een plant-based hotdog
Introductie – Brandt & Levie, ooit ontstaan omdat de oprichters zagen dat er veel mis ging in de vleesindustrie, gaan nu ook met plant-based producten komen. Het eerste product van de traditionele worstmakerij wordt een plant-based hotdog.
Lees berichtAnne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.
Lees berichtBrandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan
Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.
Lees berichtKoen Regout nieuwe ceo Brandt & Levie
Benoeming – Met ingang van mei is Koen Regout aangetreden als de nieuwe CEO van worstmakerij Brandt & Levie. Samen met de huidige eigenaren wil hij van Brandt & Levie hèt verantwoorde worstenmerk van Europa maken.
Lees berichtSusanne Claessen nieuwe Global marketing manager Vinada
Benoeming - Vinada, het alcoholvrije wijnmerk, heeft Susanne Claessen aangesteld als Global Marketing Manager. Claessen wordt bij Vinada eindverantwoordelijk voor het wereldwijde strategische marketing- en merkbeleid.
Lees berichtBrandt & Levie wil internationaal groeien, ook met vegan worst
Sharefunding - Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Doel is om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.
Lees bericht