Coca-Cola zet recyclen centraal
Campagne - Coca-Cola wil mensen bewuster maken van zwerfafval en gaat dat koppelen aan zomers genieten. Met de nieuwe campagne ‘Let’s not waste this Summer’ wil het merk consumenten laten inzien dat het belangrijk is om op een verantwoordelijke manier met waardevolle verpakkingen om te gaan. De aftrap van de campagne vond plaats op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar werd op een levensgroot doek, de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ onthuld. Met die slogan maakt Coca-Cola duidelijk dat recycling van lege verpakkingen alleen succesvol kan zijn, als consumenten samen met Coca-Cola de cirkel rondmaken. Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje of blikje weg te brengen. Can crushers Coca-Cola is deze zomer ook aanwezig op diverse festivals met een festivalactivatie rondom recycling, waarbij gebruik wordt gemaakt van zogenaamde ‘can crushers’ om consumenten te stimuleren hun verpakking op de juiste manier weg te gooien. Zo worden bezoekers bijvoorbeeld beloond met een feestje wanneer er voldoende afval is ingezameld. Consumentenactie Via de website helpusrecycleandwin.nl kunnen consumenten vanaf eind juni tot de laatste week van september dagelijks duurzame prijzen winnen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is een foto van de verpakking – plastic fles, blikje of glazen horecafles– maken en hun locatie doorgeven. Het systeem herkent de verpakking en via de website krijgen ze gerichte informatie over de beste manier om de verpakking in te leveren in de specifieke gemeente. Dan horen ze ook of ze een van de dagelijkse prijzen gewonnen hebben. De zomercampagne van Coca-Cola is traditioneel de grootste campagne van het jaar. In totaal gaat het deze zomer in Nederland om 150 tot 160 miljoen verpakkingen, waarop de boodschap ‘Together, help us recycle’ en een speciaal ontworpen logo te vinden is. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Campagne - Coca-Cola wil mensen bewuster maken van zwerfafval en gaat dat koppelen aan zomers genieten. Met de nieuwe campagne ‘Let’s not waste this Summer’ wil het merk consumenten laten inzien dat het belangrijk is om op een verantwoordelijke manier met waardevolle verpakkingen om te gaan. De aftrap van de campagne vond plaats op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar werd op een levensgroot doek, de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ onthuld. Met die slogan maakt Coca-Cola duidelijk dat recycling van lege verpakkingen alleen succesvol kan zijn, als consumenten samen met Coca-Cola de cirkel rondmaken. Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje of blikje weg te brengen. Can crushers Coca-Cola is deze zomer ook aanwezig op diverse festivals met een festivalactivatie rondom recycling, waarbij gebruik wordt gemaakt van zogenaamde ‘can crushers’ om consumenten te stimuleren hun verpakking op de juiste manier weg te gooien. Zo worden bezoekers bijvoorbeeld beloond met een feestje wanneer er voldoende afval is ingezameld. Consumentenactie Via de website helpusrecycleandwin.nl kunnen consumenten vanaf eind juni tot de laatste week van september dagelijks duurzame prijzen winnen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is een foto van de verpakking – plastic fles, blikje of glazen horecafles– maken en hun locatie doorgeven. Het systeem herkent de verpakking en via de website krijgen ze gerichte informatie over de beste manier om de verpakking in te leveren in de specifieke gemeente. Dan horen ze ook of ze een van de dagelijkse prijzen gewonnen hebben. De zomercampagne van Coca-Cola is traditioneel de grootste campagne van het jaar. In totaal gaat het deze zomer in Nederland om 150 tot 160 miljoen verpakkingen, waarop de boodschap ‘Together, help us recycle’ en een speciaal ontworpen logo te vinden is. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Karma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtEventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars
Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.
Lees bericht‘Wegwerpbekers op festivals duurzaam en toegestaan’
Festivals – “Veel organisatoren van festivals en evenementen denken dat plastic wegwerpbekers per 1 januari verboden zijn, maar dat is niet waar. Wegwerpbekers zijn soms zelfs duurzamer dan herbruikbare bekers.” Dat zegt Bert Hengeveld van internationaal verpakkingsproducent Bordex Group.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees bericht