Consument ziet weinig verschil tussen maaltijdbezorgers


Onderzoek -  Voor de consument zit er weinig verschil in de diverse maaltijdverzorgers. Partijen als Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats moeten daarom meer doen om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Dat blijkt uit een sociale media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2. Zowel in het algemeen gemeten sentiment als in de analyse van individuele posts en berichten op alle sociale media komt duidelijk naar voren dat consumenten zich afvragen waarin de diverse aanbieders van elkaar verschillen? Ook de dienstverlening Alle vier onderzochte maaltijdbezorgers worden positief beoordeeld op gemak van bezorgen, goed en op tijd geleverde bezorging, en respect voor de bezorgers. Het aanbieden van kortingsbonnen en kortingsacties, waar de maaltijdbezorgers veelvuldig gebruik van maken, wordt door consumenten gewaardeerd maar niet als onderscheidend gezien. Ook de negatieve berichtgeving is voor de diverse aanbieders nagenoeg gelijk. Het gaat hierbij vooral om fouten in de bezorging (bezorgtijd, verkeerde maaltijd, koud eten, etc.) en technische problemen (kortingscodes, ruzie met de app, missende informatie). Bezorgers bron van irritatie én sympathie Ook de berichtgeving op sociale media over de bezorgers zelf is voor alle aanbieders vrijwel hetzelfde. De bezorgers worden op sociale media zowel verfoeid als bewonderd. De negatieve berichtgeving betreft vooral het asociale gedrag van fiets- en scooterkoeriers en de klacht dat ze niet goed zichtbaar zijn. Dezelfde koeriers krijgen echter veel respect en waardering bij slecht weer, zoals storm, regen en sneeuw. Bron: MWM2 Onderzoek -  Voor de consument zit er weinig verschil in de diverse maaltijdverzorgers. Partijen als Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats moeten daarom meer doen om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Dat blijkt uit een sociale media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2. Zowel in het algemeen gemeten sentiment als in de analyse van individuele posts en berichten op alle sociale media komt duidelijk naar voren dat consumenten zich afvragen waarin de diverse aanbieders van elkaar verschillen? Ook de dienstverlening Alle vier onderzochte maaltijdbezorgers worden positief beoordeeld op gemak van bezorgen, goed en op tijd geleverde bezorging, en respect voor de bezorgers. Het aanbieden van kortingsbonnen en kortingsacties, waar de maaltijdbezorgers veelvuldig gebruik van maken, wordt door consumenten gewaardeerd maar niet als onderscheidend gezien. Ook de negatieve berichtgeving is voor de diverse aanbieders nagenoeg gelijk. Het gaat hierbij vooral om fouten in de bezorging (bezorgtijd, verkeerde maaltijd, koud eten, etc.) en technische problemen (kortingscodes, ruzie met de app, missende informatie). Bezorgers bron van irritatie én sympathie Ook de berichtgeving op sociale media over de bezorgers zelf is voor alle aanbieders vrijwel hetzelfde. De bezorgers worden op sociale media zowel verfoeid als bewonderd. De negatieve berichtgeving betreft vooral het asociale gedrag van fiets- en scooterkoeriers en de klacht dat ze niet goed zichtbaar zijn. Dezelfde koeriers krijgen echter veel respect en waardering bij slecht weer, zoals storm, regen en sneeuw. Bron: MWM2

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid