Drie sportverenigingen gaan maandlang suikervrije fris promoten


Vrumona heeft structureel werk gemaakt van het verlagen van het suikergehalte in alle frisdrankproducten en biedt op sommige horecalocaties in samenspraak met ondernemers ook uitsluitend suikervrije frisdranken aan

Sportkantine – Drie grote Nederlandse sportverenigingen, te weten SV Kampong, AH&BC en AFC, gaan zich actief inzetten om de suikerinname via frisdrank op hun sportkantines te verminderen. De pilot loopt een maand lang door vrijwel uitsluitend suikervrije frisdrank aan te bieden.

De suikercompetitie is een initiatief van frisdrankleverancier Vrumona in Bunnik. Sinds 2015 heeft de frisdrankenproducent al circa 1.5 miljard suikerklontjes uit haar dranken gehaald. Nu heeft het bedrijf zich tot doel gesteld om ook bij sportverenigingen zoveel mogelijk de suikerinname via frisdrank te verminderen.  “Sportverenigingen zijn bij uitstek plekken waar gezondheid hoog in het vaandel zou moeten staan. Toch zien we het aangeboden frisassortiment nog overwegend veel suikerhoudende dranken bevat. Mensen zijn zich vaak onvoldoende bewust van de hoeveelheden suiker in fris en van lekkere verantwoorde alternatieven. Dat is wat we met deze pilot beogen. Om bewustzijn te creëren en idealiter gedragsverandering “ aldus Evelien Sanders - de Boer, managing director Vrumona.

Bewustwording

Naast het verminderen van de totale suikerinname via fris deze maand, is het doel om te onderzoeken welk effect dit heeft op de bewustwording en het aankoopgedrag. De opgedane inzichten worden meegenomen in een eventuele structurele aanpak. Aan het eind van de maand hopen de verenigingen bekend te maken met hoeveel de suikerinname via fris is verminderd en ook andere verenigingen te inspireren om hun voorbeeld te volgen. Met gezamenlijk ruim 11.000 leden hopen de clubs maximaal suikerconsumptie te kunnen terugbrengen om een stap te zetten richting een gezonder sportklimaat.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht


Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht




Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over

Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid