fritz-kola komt met suikervrije variant superzero


De nieuwe fritz-kola superzero moest in smaak overtuigen, alleen dan zonder de suiker

Introductie – Ook fritz-kola superzero ziet de markt voor suikervrije frisdrank verder groeien en komt daarom ook met een ‘zero-product’. De fritz-kola superzero heeft de krachtige fritz-kola smaak, veel cafeïne, maar wel nul suiker.

Tijdens de productontwikkeling is grote nadruk gelegd op de originele fritz-kola beleving, zo laat de producent weten. De nieuwe fritz-kola superzero moest in smaak overtuigen, alleen dan zonder de suiker. Fritz-kola heeft in tegenstelling tot andere varianten een extra portie cafeïne. In combinatie met de toevoeging van citroen geeft dat de fritz-kola superzero, volgens gebruikers, een herkenbare smaak. Net als alle andere fritz-varianten is fritz-kola superzero veganistisch. De nieuwe kola voorziet in een behoefte van consumenten, waar het gaat om producten die passen bij een bewustere levensstijl die ook een genietfactor hebben. “Zero is niets nieuws; bijna iedereen heeft suikervrije cola in zijn assortiment”, zegt Mirco Wolf Wiegert, oprichter en directeur van fritz-kulturgüter. "Maar onze kola is meer dan een suikervrije cola. We willen dat het niet alleen goed, maar juist supergoed smaakt."

Promoties

De lancering zal gepaard gaan met promoties op evenementen, live proeverijen, samplings, PR, social media activiteiten en zichtbaarheid in de horeca. De fritz-kola superzero is verkrijgbaar bij de groothandel.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht


fritz-kola zet actie op voor skateboard van plastic doppen

Actie - fritz-kola, een frisdrankenmerk met focus op duurzaamheid, is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse skateboardmerk WasteBoards. Samen zetten ze zich in voor #plasticfreejuly voor het recycling en hergebruik van grondstoffen en de strijd tegen plastic afval aan te gaan.

Lees bericht

‘Naamsbekendheid fritz-kola moet groeien via festivals’

Interview - fritz-kola is al sinds 2008 in Nederland beschikbaar. Vooral in de randstad. Toch is er betrekkelijk weinig bekend over het merk dat in 2003 bij onze oosterburen door twee vrienden in de markt werd gezet. @FoodClicks spreekt met een van de oprichters, Mirco Wolf Wiegert. Hij wil naast internationaal campagne voeren, in Nederland toch vooral werken aan naamsbekendheid via de...

Lees bericht

fritz-kola komt met campagne ‘good never sleeps’

Campagne – fritz-cola komt met een nieuwe campagne. Met het thema ‘good never sleeps’ kiest het Duitse colamerk voor een nieuwe benadering.  Na 18 jaar humoristische en provocerende communicatie kiest de Hamburgse drankenfabrikant nu voor een zelfbewuste imagocampagne, waarin eigen medewerkers de hoofdrol spelen.

Lees bericht


Consument drinkt vaker light en zero’

Onderzoek – De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Dit blijkt uit het 3e Nationaal Frisdrankonderzoek 2017. Cola regular blijft weliswaar nog altijd de meest populaire frisdrank, maar consumenten kiezen ook steeds bewuster voor de light en zero varianten van frisdranken omdat er minder suiker en daardoor minder calorieën in zitten. Het Frisdrankenonderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid