ISS stapt als eerste Nederlandse cateraar over op veganistische mayo


Catering - Het bedrijfsrestaurant van consultancyfirma Accenture is sinds deze maand volledig overgestapt op het gebruik van ei-vrije mayonaise. Daarmee is ISS Facility Services, de serviceorganisatie die de catering bij Accenture verzorgt, de eerste Nederlandse cateraar die deze stap zet. ISS besloot tot de omschakeling naar de veganistische mayo na een gesprek met Viva Las Vega's, de organisatie die overbodige eieren uit de voedselketen halen, om zo de milieu-impact en het dierenwelzijn te verbeteren. De vervanging van mayonaise met ei door een plantaardig alternatief ziet de organisatie als een eenvoudige eerste stap. Viva Las vega’s heeft hier een eigen campagne opgezet met als titel Met Zonder Ei. Als gevolg van de campagne besloten frietketens als Smullers en Manneken Pis eerder al om ei-vrije mayonaise aan te gaan bieden. Pablo Moleman, coördinator van de Met Zonder Ei campagne: “De 400 medewerkers die dagelijks in het bedrijfsrestaurant van Accenture eten, zullen niet veel van de verandering merken. De mayo bij hun friet, door hun salades en op hun brood is net zo lekker en smeuïg als altijd. Het verschil zal wel merkbaar zijn voor de kippen in de eierindustrie en voor het milieu.”  De vervanging van de mayonaise draagt bij aan de doelstelling van Accenture om de CO2-uitstoot van hun bedrijfsrestaurant te verminderen. Compass In de Verenigde Staten is ei-vrije mayonaise al langer populair bij cateraars. Compass Group serveert sinds 2015 uitsluitend veganistische dressings en gebruikt ook geen ei meer in koek en gebak. Ook de kant-en-klare broodjes van 7-Eleven zijn standaard besmeerd met eivrije mayonaise. De bedrijven behalen hiermee niet alleen milieuwinst, maar ook een kostenbesparing en versimpelde allergenenlijst. Bron: Viva Las Vega’s Catering - Het bedrijfsrestaurant van consultancyfirma Accenture is sinds deze maand volledig overgestapt op het gebruik van ei-vrije mayonaise. Daarmee is ISS Facility Services, de serviceorganisatie die de catering bij Accenture verzorgt, de eerste Nederlandse cateraar die deze stap zet. ISS besloot tot de omschakeling naar de veganistische mayo na een gesprek met Viva Las Vega's, de organisatie die overbodige eieren uit de voedselketen halen, om zo de milieu-impact en het dierenwelzijn te verbeteren. De vervanging van mayonaise met ei door een plantaardig alternatief ziet de organisatie als een eenvoudige eerste stap. Viva Las vega’s heeft hier een eigen campagne opgezet met als titel Met Zonder Ei. Als gevolg van de campagne besloten frietketens als Smullers en Manneken Pis eerder al om ei-vrije mayonaise aan te gaan bieden. Pablo Moleman, coördinator van de Met Zonder Ei campagne: “De 400 medewerkers die dagelijks in het bedrijfsrestaurant van Accenture eten, zullen niet veel van de verandering merken. De mayo bij hun friet, door hun salades en op hun brood is net zo lekker en smeuïg als altijd. Het verschil zal wel merkbaar zijn voor de kippen in de eierindustrie en voor het milieu.”  De vervanging van de mayonaise draagt bij aan de doelstelling van Accenture om de CO2-uitstoot van hun bedrijfsrestaurant te verminderen. Compass In de Verenigde Staten is ei-vrije mayonaise al langer populair bij cateraars. Compass Group serveert sinds 2015 uitsluitend veganistische dressings en gebruikt ook geen ei meer in koek en gebak. Ook de kant-en-klare broodjes van 7-Eleven zijn standaard besmeerd met eivrije mayonaise. De bedrijven behalen hiermee niet alleen milieuwinst, maar ook een kostenbesparing en versimpelde allergenenlijst. Bron: Viva Las Vega’s

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid