Jopen komt met pilsner en koolhydraatarm bier
Introductie – De meeste bierliefhebbers kennen Jopen vooral van speciaalbieren. Maar de Haarlemse brouwer maakt nu ook een switch naar pilsners, met twee nieuwe varianten. Daarnaast brengt de brouwerij twee speciaalbieren op de markt die laag in calorieën en koolhydraten zijn. Een primeur op de Nederlandse markt.
Jopen, de grootste onafhankelijke craft bier brouwerij van Nederland, verrast met de stap naar het pils-segment. De brouwerij is vooral bekend van de speciaalbieren. Nu worden pilsners geintroduceerd, ‘Juicy Lager’ en ‘Craft Pilsner’. Tegelijkertijd komt de bierbrouwerij met de allereerste ultra-light craft bieren in Nederland, met zowel een IPA- als een witbiervariant.
Moderne pilsners
Pils is verreweg de populairste biersoort met het grootste volume van de totale biermarkt. Ondanks - of misschien wel vanwege - dat volume, is binnen deze categorie nauwelijks sprake van innovatie op smaak, stelt de bierbrouwerij. Tot nu. Met de ‘Craft Pilsner’ en ‘Juicy Lager’ introduceert Jopen twee herkenbare pilsners mét een modern en vol smaakprofiel. Michal Rabiej, Head of Marketing bij Jopen: “Bij Jopen willen we mensen prikkelen en uitdagen om te experimenteren. Ook binnen pils, een trend die is komen overwaaien uit de US. Met deze pilsner bieren wedijveren we niet met gangbare pilsners, maar willen we juist iets toevoegen aan het aanbod. Moderne, smaakvolle pilsners voor mensen die toegankelijk bier zoeken, maar wel met een meer uitgesproken en verrassende smaak. Ideaal voor je borrel of barbeque, een middag in het park of boottocht met je vrienden.”
Ultra-light craft bier
Met de ‘Livin La Vida Locarb’, een session IPA, en de ‘Bright Light’, een ultra-light witbier, brengt Jopen de eerste craft bieren op de Nederlandse markt die ‘lower in carbs & cals’ zijn, oftewel laag in calorieën en koolhydraten. Rabiej: “We spelen met deze nieuwe bieren in op de groeiende trend van een bewustere lifestyle. Dit zie je in veel f&b-categorieën terug, van frisdrank tot boter, maar tot dusver nog niet binnen bier dat verkrijgbaar is op de Nederlandse markt.”
Bron: Jopen/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtAmstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne
Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees berichtLowlander krijgt vaste stek bij Botanical Bar & Restaurant
Horeca - Nadat Lowlander Beer de afgelopen jaren met meerdere pop-ups liet proeven hoe bieren en gerechten elkaar versterken, krijgt het biermerk nu een vaste plek in Amsterdam Noord bij Lowlander Botanical Bar & Restaurant aan de Gedempt Hamerkanaal.
Lees berichtFrietHoes wil de Van Dobben van de frietbakkers zijn
Interview - FrietHoes wil niet alleen de lekkerste friet brengen voor de horeca, fastservice, evenementen en voor thuis, maar hecht ook veel waarde aan sociale aspecten. Daarom introduceerde FrietHoes eerder al het Frietje Sociaal, waarbij de koper van een frietje óók een frietje cadeau kan doen aan iemand die het net even meer nodig heeft. Sinds een jaar staat Marcel...
Lees bericht