Jumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Jumbo’s staat voor lekker, topkwaliteit én betaalbaarheid, zo laat het bedrijf uit Veghel weten in een toelichting. Er is jarenlang aan gewerkt. Iedere productcategorie binnen het nieuwe merk is ontwikkeld op basis van de laatste consumentenbehoeften en -inzichten.
Jumbo’s is grotendeels samen met de chefs van het Jumbo Foodcollege ontwikkeld. De focus op innovatie en culinaire expertise vanuit het Jumbo Foodcollege hebben gezorgd voor de recepturen en ingrediënten. Bovendien heeft iedere productcategorie binnen Jumbo’s een eigen vormgeving. Ton van Veen, CEO Jumbo Supermarkten: “Klanten vragen steeds vaker naar producten waarbij topkwaliteit en smaak samenkomen met betaalbaarheid. Ook duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Met het nieuwe merk Jumbo’s willen we onze klanten verrassen met een assortiment dat stuk voor stuk bestaat uit unieke producten van onbetwiste kwaliteit die sensationeel lekker zijn. Jumbo’s is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk”.
Cijfer 8+
Jumbo’s moet zich ook positief onderscheiden van de A-merken. Ralph Bertrand, Formule Directeur Jumbo Supermarkten: “Alleen producten die met het cijfer 8+ of hoger zijn beoordeeld en dus als écht lekker worden gekwalificeerd, krijgen het predicaat Jumbo’s”.
Handtekening
Op veel verpakkingen is de handtekening van de Jumbo familie te zien, met een persoonlijk berichtje waarom het zo lekker is. Zo is de handtekening terug te vinden op alle producten die de chefs van het Foodcollege hebben ontwikkeld.
Groentespreads
De eerste Jumbo’s producten op het schap zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd. Het Jumbo’s assortiment zal verder uitgebreid worden en is exclusief verkrijgbaar in alle 725 Jumbo winkels in Nederland en België.
Bron: Jumbo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Robert ten Brink speelt rol in kerstcommercial Jumbo
Supermarkt - Hoe je de feestdagen ook doorbrengt, het gaat erom dat je samen bent en kunt genieten. Die boodschap stelt familiebedrijf Jumbo Supermarkten centraal in haar nieuwe kerstcampagne.
Lees berichtBas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods
Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.
Lees berichtJumbo introduceert naast Jumbo’s ook Smaakmakers
Supermarkt – Naast de eerder geïntroduceerde productlijn onder Jumbo’s introduceert de supermarktketen nu Smaakmakers. De nieuwe productlijn van 44 innovatieve productenkomt te liggen de ruim 700 winkels in Nederland en België.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtConsumenten geven weer meer uit in derde kwartaal
Analyse – Consumenten geven weer meer uit. De groei zit vooral bij de uitgaven aan diensten, volgens een analyse van ING Research op basis van ING-data over het derde kwartaal. Te zien is dat de waarde van de consumententransacties in Nederland is toegenomen met 1,4% ten opzichte van een kwartaal eerder.
Lees berichtMandy Korver nieuwe inkoopdirecteur Maxxam
Benoeming – Inkooporganisatie Maxxam in Ede benoemt Mandy Korver tot inkoopdirecteur. Zij zal deze rol vanaf 18 november 2024 gaan vervullen. Met haar komst is het managementteam van Maxxam weer compleet.
Lees bericht