Klanten Lidl doneren 250.000 euro aan de voedselbanken
Actie - Klanten van Lidl hebben de eerste maanden van dit jaar massaal het bedrag van hun statiegeldflessen geschonken aan de voedselbanken. In totaal werd een bedrag van 250.000 euro aan bonnen ingeleverd.
Olcay Gulsen mocht als nieuwe ambassadeur van Voedselbanken Nederland, het bedrag symbolisch in ontvangst nemen. Ze was zichtbaar onder de indruk van het bedrag.
Lidl zet zich al veel langer in voor de voedselbanken. Enerzijds door voedsel en non-food artikelen te doneren, maar ook door het geven van geld. ‘’Het is fantastisch dat onze klanten zo vaak de keuze maken om het goede doel te steunen”, aldus Quirine de Weerd van Lidl Nederland. Aan de Voedselbanken doen de Lidl-klanten dat al sinds 2015. Die inzameling heeft inmiddels al vele tonnen opgeleverd voor de voedselbanken.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie
Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...
Lees berichtSPAR voor derde keer op rij Top Employer in Nederland
Certificering – SPAR is voor het derde achtereenvolgende jaar Top Employer Nederland geworden. Deze internationale erkenning, jaarlijks uitgereikt door het Top Employers Institute, onderstreept opnieuw SPAR’s aandacht voor goed werkgeverschap.
Lees berichtLidl scoort als supermarkt het beste in versmaaltijden
Onderzoek – Van alle supermarkten krijgt Lidl de beste waardering voor haar versmaaltijden. Dit blijkt uit onderzoek van GfK waarin klanten van de verschillende landelijke supermarkten versmaaltijden op een 15-tal aspecten hebben beoordeeld.
Lees berichtVrachtwagens van Lidl al vóór 2030 volledig elektrisch
Supermarkt - Lidl gaat al vóór 2030 al haar filialen elektrisch bevoorraden. Hiermee gaat de supermarktketen verder dan de wet- en regelgeving ten aanzien van Zero Emissie stadslogistiek die eisen stelt op het gebied van transport in ongeveer 30-40 steden.
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees berichtLidl Beste Supermarkt van Nederland in GfK zomerrapport
Verkiezing - Lidl is in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'. Dit jaarlijkse rapport beoordeelt de Nederlandse supermarkten op een aantal aspecten. Lidl is overall als beste beoordeeld op het onderdeel kwaliteit en versafdelingen.
Lees bericht