Klanten Lidl doneren 250.000 euro aan de voedselbanken
_1080_720_90.jpg)
Actie - Klanten van Lidl hebben de eerste maanden van dit jaar massaal het bedrag van hun statiegeldflessen geschonken aan de voedselbanken. In totaal werd een bedrag van 250.000 euro aan bonnen ingeleverd.
Olcay Gulsen mocht als nieuwe ambassadeur van Voedselbanken Nederland, het bedrag symbolisch in ontvangst nemen. Ze was zichtbaar onder de indruk van het bedrag.
Lidl zet zich al veel langer in voor de voedselbanken. Enerzijds door voedsel en non-food artikelen te doneren, maar ook door het geven van geld. ‘’Het is fantastisch dat onze klanten zo vaak de keuze maken om het goede doel te steunen”, aldus Quirine de Weerd van Lidl Nederland. Aan de Voedselbanken doen de Lidl-klanten dat al sinds 2015. Die inzameling heeft inmiddels al vele tonnen opgeleverd voor de voedselbanken.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Krekerij stopt in huidige vorm per direct
Beëindiging – Startup De Krekerij in Den Haag beëindigt de activiteiten per direct. Dat heeft medeoprichter Sander Peltenburg laten weten. De omzetten afgezet tegen oplopende kosten maakten verder ondernemen niet meer mogelijk.
Lees berichtSuperunie-directeur Dick Roozen gaat april 2023 met pensioen
Benoeming - Algemeen directeur Dick Roozen gaat inkooporganisatie Superunie per 30 april volgend jaar verlaten om met pensioen te gaan. Zijn opvolger is al bekend, dat wordt Boudewijn van den Brand.
Lees berichtKerstactie Lidl in het teken van kinderarmoede
Supermarktactie - Vanaf maandag start Lidl haar nieuwe kerstactie die deze keer in het teken staat van kinderarmoede. Uit cijfers van het CPB blijkt dat in Nederland ruim 300.000 kinderen in armoede leven en gaat volgens het Jeugdeducatiefonds één op de vier kinderen zonder ontbijt naar school. Onacceptabel vindt Lidl en daarom steunt de discounter dit jaar het Jeugdeducatiefonds.
Lees bericht‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’
Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.
Lees berichtLidl laat consument vacumeren tegen voedselverspilling
Voedselverspilling - In aanloop naar de Verspillingsvrije week (start 12 september) kondigen Lidl en Too Good To Go een volgende stap aan in hun strijd tegen voedselverspilling. Partijen starten een spaaractie voor vershoudbakjes waarin eten(sresten) thuis gevacumeerd bewaard kunnen blijven, zodat ze langer houdbaar zijn.
Lees berichtNieuw shopconcept ‘Effe Lekker’ van Den Hartog geopend
Petrol – Aan de Nieuwe Tiendweg in Krimpen aan den IJssel (ZH) is vrijdag de eerste vestiging geopend van het nieuwe shopconcept ‘Effe Lekker’. Het is de eerste locatie van Effe Lekker. Later dit jaar volgt een tweede locatie.
Lees bericht