'Millennials snacken meer door massaal thuiswerken'


Onderzoek - De coronacrisis heeft dit jaar gezorgd voor een sterk groeiende snackbehoefte in Nederland. Vooral de millennial-doelgroep snackt meer dan ooit door thuiswerken en (digitale) borrels. Volgens onderzoek van het snackmerk graze blijkt dat Nederlanders thuis massaal naar tussendoortjes grijpen door verveling, stress en behoefte aan gezelligheid. Als gevolg hiervan zijn Nederlanders van plan om in 2021 minder en anders te snacken.

Nederlanders missen de horeca, kunnen ‘s avonds niet naar de sportschool en zien hun familie, vrienden en collega’s (veelal) digitaal. Redenen genoeg voor 28 procent van de Nederlanders om meer te graaien en te snaaien. Ook de opkomst van de vele (digitale) borrels heeft impact op ons snackgedrag: 43 procent van de ondervraagden grijpt tijdens zo’n borrel namelijk naar een snack.

Thuiswerken

51 procent van de millennials (tussen de 18 en 39 jaar oud) noemt thuiswerken al belangrijkste oorzaak voor hun gegroeide snackgedrag. Ook blijkt een groep van 47 procent te snacken omdat ze vindt dat dit verdiend is. Er is ook een andere kant: als vrouwen niet lekker in hun vel zitten, grijpt maar liefst 55 procent naar een snack terwijl maar 33 procent van de mannen dit doet, aldus de rapportage. Fruit en hartige snacks zoals chips, noten en kaas zijn het populairst als tussendoortje. We snacken het liefst op onze thuiswerkplek, maar ook op de bank tijdens het bingen van series. Het merendeel van de Nederlanders duikt vooral voor of juist na het avondeten het keukenkastje of de koelkast in.

Gezonder snacken

Mede door het gedwongen thuis blijven en de groei van de coronakilo's geeft bijna driekwart (73 procent) van de ondervraagden met goede voornemens aan in 2021 meer te willen bewegen. Een groot gedeelte van de respondenten met goede voornemens wil in 2021 anders gaan snacken. Maar liefst 58 procent geeft aan dat zij in 2021 minder vaak willen snacken, 64 procent wil gezonder snacken en 54 procent wil kleinere porties. Een vijfde van de respondenten geeft aan dat zij vanwege corona goede voornemens en een gezondere levensstijl dit jaar extra belangrijk vinden. De tijd zal uitwijzen of zij het volhouden. Voorgaande jaren tonen namelijk aan dat het merendeel van de goede voornemens al medio januari sneuvelen.

Bron: graze/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid